חברת Quixey הישראלית הצליחה לגייס 20 מיליון דולר

את סבב הגיוס הגדול הובילה קרן ההשקעות Atlantic Bridge ולצידה SK Planet מבית חברת התקשורת הקוריאנית SK Telecom וחברת ההשקעות TransLink Capital

עוד 20 מיליון דולר לסטארט-אפ ישראלי: הפעם Quixey מגייסת. החברה, שזכתה לכינוי "גוגל של עולם האפליקציות" ושהוקמה על-ידי צמד ישראלים, גייסה מ-Atlantic Bridg SK Planet ו-TransLink Capital לצד המשקיעים הקודמים, בהם יו"ר גוגל אריק שמידט.

חברת הסטארט-אפ Quixey, המפתחת מנוע חיפוש אפליקציות, שהוקמה על-ידי שני ישראלים לשעבר, תומר כגן ולירון שפירא, השלימה היום גיוס של 20 מיליון דולר. את סבב הגיוס הגדול הובילה קרן ההשקעות Atlantic Bridge ולצידה SK Planet מבית חברת התקשורת הקוריאנית SK Telecom וחברת ההשקעות TransLink Capital. בגיוס השתתפו גם המשקיעים הקודמים בהם קרן Innovation Endeavors של יו"ר גוגל אריק שמידט, WI Harper ו-US Venture Partners. עד היום החברה גייסה 24.2 מיליון דולר.

חברת Quixey מפתחת מנוע חיפוש ייעודי לאפליקציות, שמאפשר לחפש בשפה חופשית אפליקציה מסוימת במגוון רחב של מכשירים - החל מאנדרואיד ואייפון, דרך דפדפנים כמו פיירפוקס ואינטרנט אקספלורר ועד לפייסבוק. החברה ממוקמת בפאלו אלטו ובעבר פורסם כי היא מתכננת לפתוח מרכז מו"פ גם בישראל.

תחום חיפוש האפליקציות נחשב לחם במיוחד בתקופה האחרונה לאחר שבסוף פברואר השנה רכשה אפל ב-50 מיליון דולר את חברת Chomp, שנחשבה למתחרה של Quixey, אך הציעה חיפוש רק באייפון ובאנדרואיד. הרכישה זכתה לכותרות רבות, מה שתרם בעיקר ל-Quixey שנשארה עצמאית וכך היא יכולה לפעול מול יצרניות וחברות רבות ולא רק דרך מכשירי אפל.

תחום חיפוש האפליקציות נחשב לחשוב במיוחד לאור העובדה שמספר האפליקציות רק הולך וגדל מיום ליום ורבים מהמשתמשים מגיעים אליהן בעיקר דרך מנועי החיפוש. המנועים הקיימים היום במרבית המכשירים והפלטפורמות מתקשים לתת תשובות מדויקות מספיק ומסתפקים בחיפוש על בסיס התיאור הקצר של האפליקציה בחנות היישומים המקוונת. הבעיה היא שעם הזמן הפכו האפליקציות למורכבות יותר ויותר וכמעט בלתי אפשרי לתאר את תכונותיהן בפסקה או שתיים.

כפתרון לכך, המנוע של Quixey לוקח את החיפוש צעד אחד קדימה ומנתח מידע על כל אפליקציה מתוך בלוגים וביקורות ברחבי האינטרנט. כך, אוצר המילים מאחורי כל אפליקציה גדל ומאפשר קבלת תוצאות מדויקות יותר.

לדברי המנכ"ל תומר קגן, "Quixey נוצרה כדי לפתור בעיה ענקית. מיליוני אפליקציות קיימות היום בשוק ואלפי אפליקציות נוצרו מדי יום לכל הפלטפורמות אבל אנשים לא יכולים למצוא אותן ברגע שהם באמת צריכים אותם", הוא אומר. "ההשקעה תעזור לנו להמשיך ולבנות צוות ומוצרים מדהימים, לפנות לשווקים בינלאומיים ולעזור לאנשים מסביב לעולם להתחבר לאפליקציות".

בחברה מתכוונים להכפיל את מספר העובדים בחברה מ-30 ל-60 בתוך שנה לאחר שאשתקד הועסקו בחברה 6 עובדים בלבד.