קלינטון: "אסד חייב להעביר סמכויות השלטון ולעזוב המדינה"

שרת החוץ של ארה"ב, הילארי קלינטון, התוותה תכנית לסיום שלטונו של בשאר אסד בסוריה ■ , רון פרושאור: "אסד אינו היחידי עם דם סורי על ידיו; איראן וחיזבאללה משמשים לו לו כוועדה מייעצת"

שרת החוץ של ארה"ב, הילארי קלינטון, התוותה אמש (ה') תכנית לסיום שלטונו של בשאר אסד בסוריה. היא פרשה את קווי את התכנית במסיבת עיתונאים באיסטנבול, כתום פגישה עם שר החוץ של טורקיה, אחמט דאוואטולו, שבה נדונו צעדים אפשריים להפסקת שפיכות הדמים בסוריה.

"האלימות שיוזם משטר אסד נגד עמו, ושאתמול היינו עדים לביטוי נוסף שלה, הפעם בחאמה, פשוט מנוגדת למצפון האנושי", אמרה קלינטון. "... הגיע הזמן שהקהילייה הבינלאומית תתלכד סביב תכנית לסוריה שאחרי שלטון אסד. ועדת ידידי העם הסורי, שנפגשה בוושינגטון, דנה בכמה צעדים". קלינטון מנתה אותם כלדהלן:

ממשלת סוריה חייבת ליישם את כל שש הנקודות של יזמת קופי אנאן (שליח או"ם לסוריה), לרבות הפסקת אש אמיתית שעליה יסכימו ואותה יכבדו כל הצדדים המעורבים.

  • אסד חייב להעביר את סמכויות השלטון ולעזוב את סוריה.
  • חובה להקים ממשלה זמנית ייצוגית בסוריה באמצעות מו"מ.
  • שלב המעבר חייב להוביל לממשלה דמוקרטית, ייצוגית וכוללנית.
  • חייב להיות פיקוח אזרחי על הצבא וכוחות הביטחון.
  • (השלטונות החדשים) יהיו חייבים להכיר בשלטון החוק ובהחלתו השווה על כל האזרחים.

במושב של מועצת הביטחון, שכונס אמש לדיון על הצב בסוריה, אמר מזכ"ל או"ם, באן קי-מון, כי אסד "איבד כל לגיטימציה" כנשיא סוריה וכי "המצב בסוריה מוסיף להידרדר".

הוא אמר, כי חיילים סורים ירו על משקיפי או"ם שניסו להגיע לאתר הטבח האחרון, בעיירה קוביר.

שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור, אמר בדיון בעצרת, כי "אין אדם הגון בעולם שיכול שיכול להישאר אדיש לנוכח מה שמתרחש בסוריה, ולא משנה מהיכן באת ומה דתך או הנטיות הפוליטיות שלך".

"אסד אינו היחידי עם דם סורי על ידיו; איראן וחיזבאללה משמשים לוועדה מייעצת בטבח... ומעמידים לרשות אסד צבא של שכירי חרב ומחמשים את מכונת ההרג שלו", אמר פרושאור. "שלישיית הרשע, אסד אחמדיניג'אד ונסראללה הם פני העריצות במזה"ת".