בהלה בנמל תעופה בן-גוריון: חומר כימי מסוכן דלף

צוותי כיבוי וחומרים מסוכנים הוזעקו הלילה לנתב"ג לאחר שחביות המכילות חומר מסוכן החלו לדלוף לאחר הוצאתן מהמטוס ■ הצוותים סגרו את האזור והחלו בקירור החומר כדי לנטרל את מסוכנתו. עובד בן 60 נפצע קל

בהלה בנתב"ג: חביות המכילות חומר כימי מסוכן שהגיעו מבלגיה והועברו למחסן בנמל התעופה בן גוריון, החלו לדלוף מסיבה שאינה ברורה. צוותי כיבוי רבים הוזעקו למקום. עובד בשנות ה-60 לחייו נפצע קל ופונה לבית החולים "שיבא" תל השומר לקבלת טיפול רפואי.

צוותי כבאות מתחנת פתח תקווה וצוותים לטיפול בחומרים מסוכנים, מטפלים בארבע חביות מהן החל לדלוף החומר המסוכן, שנמצא בצורת אבקה. הצוותים סגרו את האזור בו נמצאים המכלים והחלו לקרר אותם - כדי לנטרל את מסוכנות החומר וכדי למנוע פגיעה בעובדים והאזרחים הנמצאים במקום. מבדיקה ראשונית עולה כי המכלים הגיעו בשעות הבוקר בטיסת מטען של חברת אל על מבלגיה לישראל, והוחזקו במחסן של חברת ממ"ן בנתב"ג.

דובר מד"א זכי הלר אמר בשיחה עם חדשות 2 באינטרנט, כי גבר בשנות ה-60 לחייו פונה על ידי צוות מד"א לבית החולים "שיבא" תל השומר במצב קל, כשהוא סובל מצריבה בעיניו, ונשלח לסדרת בדיקות.

מחברת אל על נמסר בתגובה: "טיסת מטען ly881, במטוס מטען 747-400 נחתה בנתב"ג מליאז'. כשבע שעות לאחר הנחיתה, בעת פריקת המטען מהמשטח עליו היה מונח אירעה תקלה באחד מפריטי המטען. אין נפגעים, לא נגרם נזק למטוס אשר יצא לטיסת מטען נוספת. אנו בודקים את התקלה".

מחברת ממ"ן נמסר בתגובה: "מדובר בחומר כימי שהגיע בטיסה מליאז' ולאחר מכן נפרק למחסן. בשלב זה התבקעו מספר חביות במטען, טרם ידועה סיבת בקיעתן, והופעל נוהל קבוע למקרה של טיפול בחומרים מסוכנים. באופן מיידי הוזעקו צוותי החירום. האזור פונה והוזעקו כוחות כיבוי אש, צוותי חומרים מסוכנים מיוחדים של הכיבוי, עד לגמר האירוע. צוותים מקצועיים של אל על , רשות שדות התעופה, משטרת ישראל, כבאות המשרד לאיכות הסביבה וחברת ממ"ן שלחו נציגים לטיפול באירוע.

רשות שדות התעופה, כוחות כיבוי, פיקוד העורף ומד"א קיימו רק לפני מספר ימים תרגיל חירום בו נערכו לתרחיש אימים בו מטוס מתרסק על הקרקע. "התרגול המקדים אמור לתת את הפתרון הטוב ביותר למצב חירום שאנחנו מקווים שלא יקרה", הצהיר אז רמי עומר, מנהל חטיבת התפעול והמבצעים בנתב"ג.

מטרת התרגיל המשולב הייתה לדמות אירוע בו מטוס נוסעים מתחיל לבעור על מסלול הנחיתה, כאשר יושבים בו עשרות נפגעים. "תרחיש קיצון הוא תרחיש שאנו מקווים שלא יתקיים לעולם במדינת ישראל, אך אם יתקיים אנחנו נערכים באמצעים הקיימים לרשותנו", הדגיש מנכ"ל מד"א, אלי בין. ברשות שדות התעופה הודיעו כי הם נערכים בחודשים האחרונים למספר תרחישים של אסונות במטרה להיות מוכנים למקרה חירום, כמו זה שהתרחש הערב.