מודי כידון, עדי כהן ומשה תאומים יקימו קרן השקעות

היקפה הכספי של הקרן עדיין לא ידוע ■ ככל הנראה תשקיע הקרן בסטארט-אפים ישראלים בתחום, אך ייתכן כי גם סטארט-אפים ויזמים מחו"ל יהיו על הכוונת

שוק הפרסום הישראלי ממשיך לגלות עניין בטכנולוגיה: ל"גלובס" נודע, כי בימים אלה פועלים עדי כהן, לשעבר סמנכ"ל השיווק של סלקום ושופרסל, ומודי כידון ומושיק תאומים, מבעלי משרד הפרסום גיתם BBDO, להקמת קרן השקעות בתחום הסלולר והדיגיטל.

היקפה הכספי של קרן ההשקעות עדיין לא ידוע. ככל הנראה תשקיע הקרן בסטארט-אפים ישראלים בתחום, לאור החדשנות הטכנולוגית של שוק ההיי-טק המקומי, אך ייתכן כי גם סטארט-אפים ויזמים מחו"ל יהיו על הכוונת.

על-פי הערכות, מי שיוביל את ההשקעות בתחום הסלולר יהיה כהן, לאור הניסיון הרב שצבר בסלקום. כהן סירב להתייחס ואמרף כי הוא "לא מאשר ולא מכחיש" את הדברים. כידון אמר בתגובה, כי "עדיין אין שום דבר שאני יכול לדבר עליו. אנחנו עדיין לא שם".

כניסתם של כהן, כידון ותאומים לשוק הסטארט-אפים והטכנולוגיה היא חלק ממגמה בתקופה האחרונה של כניסת אנשי פרסום לתחום. אחת הדוגמאות הבולטות ביותר היא של אילן שילוח, יו"ר מקאן אריקסון ישראל, שהקים יחד עם ניר טרלובסקי את החממה הטכנולוגית The Time, שמשקיעה בסטארט-אפים בתחום הניו-מדיה. בחודש אפריל השנה החליטה מקאן אריקסון העולמית להשקיע 4 מיליון דולר בחממה, מה שמשקף ל-The Time שווי של 30 מיליון דולר.

חברת The Time הוקמה ביולי 2009, ועד היום הושקעו בה 12 מיליון דולר. החברה השקיעה עד היום בכ-25 חברות, בעיקר השקעות Seed (שלב ראשוני) בסכומים של מאות אלפי דולרים לחברה. בנוסף ל-The Time, שילוח הוא גם בעל המניות העיקרי בחברת הפרסום הדיגיטלי Matomy, שצפויה לרשום השנה הכנסות של 200 מיליון דולר ולצאת להנפקה ציבורית.

גם רמי שלמור וגדעון עמיחי, לשעבר מבעלי משרד הפרסום שלמור-אבנון-עמיחי, פעילים בתחום הטכנולוגיה לאחר שהקימו עם ערן גפן, המנכ"ל לשעבר וממייסדי משרד הפרסום Y&R אינטראקטיב, את חברת FanGager, שפיתחה טכנולוגיה לניהול והפעלת עמודי מותגים בפייסבוק ובטוויטר.

בנוסף, הודיעה באחרונה חברת הפרסום העולמית Y&R כי היא מצטרפת כשותפה לחממת הסטארט-אפים החדשה של מיקרוסופט בישראל. הפעילות בחממה מתבצעת באמצעות משרד הפרסום שלמור-אבנון-עמיחי Y&R, כשהמטרה היא לקדם חדשנות בעזרת שיתופי פעולה עם חברות סטארט-אפ שלוקחות חלק בתוכנית החממה. במסגרת שיתוף הפעולה, ביקר בסוף השבוע האחרון מנכ"ל Y&R העולמית, דיוויד סייבל, בחממה הישראלית של מיקרוסופט.