מכה לערוץ 10: נדחתה ההצעה להמיר את חובות הערוץ

ועדת השרים לענייני חקיקה דחתה היום את ההצעה להמיר את חובות ערוץ 10 למדינה בגובה 45 מיליון שקל בהפקת של יצירה ישראלית בסכום זהה

מכה נוספת לערוץ 10. ועדת השרים לענייני חקיקה דחתה היום (א') את ההצעה להמיר את חובות הערוץ למדינה בגובה 45 מיליון שקל בהפקת של יצירה ישראלית בסכום זהה. את ההצעה העלו כבר לפני כחודשיים חברי הכנסת נחמן שי (קדימה) ואיתן כבל (העבודה).

הצעת החוק של של שי וכבל שהועלתה בשיא המשבר של ערוץ 10, התבססה על הצעה ברוח זאת שהעלתה על-ידי מנכל הרשות השנייה דאז, מנשה סמירה. על-פי הצעה זאת, כספי התמלוגים ודמי הזיכיון ערוץ 10 חייב לרשות השניה יומרו בהפקות מקור ישראלית. היום כאמור דחו השרים את ההצעה בתמיכתם של אנשי משרד האוצר ומשרד המשפטים.

מדובר בימים קשים מאוד לערוץ 10, שמצליח בעונה הנוכחית להשיג נתוני רייטינג גבוהים במיוחד בעקבות עונת הישרדות והעונה השלישית של "היפה והחנון". למרות זאת, עקב אי-הזרמת כספים מצד בעלי הערוץ ואי-כניסתם של משקיעים חדשים לערוץ, כבר בעונה הקרובה צפוי הערוץ לרדת משמעותית ברייטינג, שכן הוא בימים אלה הוא כמעט ואינו מפיק תוכנית חדשות ואף ביטל תוכניות כגון "טריני וסוזנה" וכן קיצר את מספר הפרקים הצפויים של לעוף על המיליון.בנוסף, יש לציין כי ללא תשלום החובות למדינה עד 1 לינואר 2013, ערוץ 10 לא יוכל לקבל רישיון.

לפני כשבועיים נודע כי ח"כ מהליכוד, אופיר אקוניס, יוזם הצעת חוק דומה לזאת של חברי הכנסת שי וכבל ואולם עד כה אין התקדמות בציר זה ועדיין לא ברור כיצד תשפיע הדחייה של השרים היום על הצעה זו.

ערוץ 10 מסר היום לאחר ההצבעה בוועדת השרים כי "ערוץ 10 על מאות עובדיו ובשם אלפי המשפחות המתפרנסות משוק הטלוויזיה המסחרית מעודד מהניסיונות החוזרים ונשנים של חברי הכנסת לשמר את התחרות והפלורליזם. אנחנו קוראים לממשלת ישראל לפעול בכדי להסדיר כשל שוק שהתגלע סביב תשלומי עבר של דמי זיכיון ותמלוגים, ולגבש פתרון ראוי שיהיה מקובל על כל הגורמים המקצועיים".