מאחורי הקלעים: מה סימס ר"מ ספרד לשר האוצר שלו?

העיתון הספרדי "אל-מונדו" חושף הבוקר התכתבויות מיסרונים פרטיות בין ראש הממשלה הספרדי לשר האוצר של ממשלתו, שעות מספר לפני אישור חבילת הסיוע מהאיחוד האירופי

אילו תכנים עברו בהתכתבויות מיסרונים פרטיות בין ראש ממשלת ספרד מראינו ראחוי לספרד האוצר של ממשלתו, טרם קיבלה ספרד את חבילת החילוץ שלה? לפי חשיפת העיתון הספרדי "אל-מונדו", ראש הממשלה הספרדי הביע את ביטחונו כי ספרד תקבל סיוע, ובמידה ולא - ההשלכות יהיו הרות גורל על הכלכלה האירופאית כולה.

"אנו הכוח הרביעי בעוצמתו באיחוד האירופי. ספרד אינה אוגנדה", כתב ראחוי במיסרון לשר האוצר הספרדי, לואיס דה-גווינדו, ולאחר מכן הוסיף מיסרון נוסף: "אם רוצים לכפות על ספרד חדלות פירעון, אירופה תצטרך להכין 500 טריליון אירו ועוד 700 טריליון לאיטליה אשר יידרש להצילה לאחר מכן".

כמובן שהמספרים אינם ריאליים, וכוונתו הכללית של ראחוי הינה כי במידה וממשלת ספרד תיגרר לפשיטת רגל, הדבר יעלה לא מעט לכלכלה האירופאית - או ליתר דיוק, הרבה מאד.

לפי ה"אל-מונדו", ראחוי שלח את המיסרונים ממש בשעות שלפני אישור חבילת החילוץ למערכת הבנקאית בספרד - בהיקף של 100 מיליארד אירו. הסיוע יוענק לממשלה הספרדית בריבית נמוכה במיוחד של כ-3% - מחצית מתשואות האג"ח שנושאות האיגרות האיטלקיות ל-10 שנים.