שמואל וילוז'ני יגלם את התפקיד הראשי ב"התרנגול האחרון"

השחקן-קומיקאי הוותיק הוא הרכש החדש של תיאטרון גשר, וישתתף בעיבוד של הדרמטורג רועי חן למחזה "רומולוס הגדול" מאת פרידריך דירמנט ("ביקור הגברת הזקנה")

השחקן-קומיקאי הוותיק שמואל וילוז'ני הוא הרכש החדש של תיאטרון גשר, ויגלם את התפקיד הראשי ב"התרנגול האחרון", עיבוד של הדרמטורג רועי חן למחזה "רומולוס הגדול" מאת פרידריך דירמנט ("ביקור הגברת הזקנה").

גיבור המחזה הוא רומולוס אוגוסטוס, הקיסר האחרון של האימפריה הרומית, המעדיף להתמסר לגידול תרנגולות ומזניח את הטיפול בענייניה השוטפים של ממלכתו המתפוררת. יבגני אריה, המנהל האמנותי של תיאטרון גשר, יביים את המחזה המיועד לעלות בינואר 2013 ויהיה שיתוף פעולה ראשון שלו עם וילוז'ני שבשנים האחרונות נחשב שחקן בית של התיאטרון הקאמרי.

"לקום כל בוקר ולעשות מה שאתה אוהב זו פריבילגיה גדולה", אומר וילוז'ני בתגובה, "לעבוד עם במאי בסדר הגודל של יבגני אריה זו פריבילגיה גדולה עוד יותר, מה גם שהמחזה הספציפי הזה הוא סגירת מעגל עבורי. אני מסתובב עם עותק של התרגום המקורי מאז שנה א' בבית הספר לאמנויות הבמה בית צבי, ועד לאחרונה גם לי לא היה מושג למה שמרתי אותו".

הנהלת גשר פרסמה הבוקר (ב') את רפרטואר עונת 2012/13 המציינת עשרים שנים להיווסדו של התיאטרון, שכבר היה קרוב להודיע על סגירתו בעקבות הקשיים הכלכליים הכבדים אליהם נקלע ומהם הצליח להיחלץ (זמנית) רק בעקבות מענק חירום של 7 מיליון שקלים ממפעל הפיס. בסוף השבוע הקרוב תפתח רשמית העונה החדשה בבכורה למחזה "פרימה דונה" מאת ג'פרי הטשר, בבימויו של אלכסנדר מורפוב הבולגרי, מהבמאים המובילים באירופה השב לשתף פעולה עם תיאטרון גשר והשחקן ישראל (סשה) דמידוב אחרי ההצלחה הגדולה של "דון ז'ואן" בעונה הקודמת.

גיבור המחזה הוא כוכב תיאטרון באנגליה של המאה ה 17 (דמידוב) המתמחה בגילום תפקידי נשים, עד שהמלך מכריז על צו מהפכני המאפשר לראשונה לנשים לשחק על הבמה. בין לילה הופך השחקן הנערץ למיותר, בעוד המלבישה שלוותה אותו מאחורי הקלעים כובשת את קדמת הבמה. דנה מיינרט (סדרת הטלוויזיה "תא גורודין"), בוגרת טרייה של סטודיו יורם לוינשטיין לאמנויות התיאטרון, מגלמת את התפקיד הנשי הראשי ומשתתפים גם הנרי דוד, אלון פרידמן, מיקי ליאון, גלעד קלטר, רות רסיוק, נטע שפיגלמן, יעל טוקר, יובל ינאי, אורי ניב ועוד.

הפקות נוספות שיועלו בהמשך העונה בתיאטרון גשר הן "יבגני אונייגין", על פי רומן החרוזים הקלאסי מאת אלכסנדר פושקין, אותו עיבד ויביים אלביס הרמניס מלטביה. גיבור המחזה הוא אציל משועמם הנאלץ לנטוש את מנעמי העיר ולטפל בדודו הגוסס בכפר נידח, שם הוא מתיידד עם צעיר מקומי ששב מגרמניה והשניים חולקים אהבות, זיכרונות ותשוקה לנשים.

המחזה יועלה במאי 2013. בנובמבר 2013 יועלה "מסעות אודיסאוס", אותו כותב רועי חן בהשראת האפוס היווני מאת הומרוס, על מסעו רווי ההרפתקאות של המלך היווני חזרה לביתו ומשפחתו אחרי סיום מלחמת טרויה. ההפקה מיודעת לכל המשפחה, כמוה גם העיבוד החדש למחזמר הקלאסי "צלילי המוזיקה" מאת רוג'רס והמרשטיין, שיועלה בינואר 2013 בבימויו של יבגני פיסארייב מרוסיה. זהו שיתוף פעולה של תיאטרון גשר והמפיק עודד פלדמן, ובו תגלם אניה בוקשטיין את הנזירה מלאת שמחת החיים מריה, ההופכת אומנת לילדיו הרבים של קפטן פון טרמפ האלמן הקשוח (סשה דמידוב), מחזירה לביתם את המוזיקה והצחוק וכובשת את לבם על רקע עליית הנאציזם באירופה.

עוד בתכנון לינואר 2013, הקומדיה הצרפתית "החיים בשלוש גרסאות" מאת יסמינה רזה ("אלוהי הקטל", "אמנות") על שני זוגות בורגניים הנפגשים לארוחת ערב במהלכה נאמרים כל המשפטים הנכונים ועדיין הכול משתבש. אמיר וולף יביים.

דביר בנדק יככב ב"יהודי במקור", מחזה מאת ברנרד מלמוד שיביים יבגני אריה, על עורב יהודי פטפטן בשם שוורץ הפולש לביתה של משפחה ניו יורקית ומתחבב על הילד והאם למגנת ליבו של האב (יועלה בספטמבר 2012). אריה יביים גם את הקומדיה "השקרן", המתרחשת על רקע קרנבל בוונציה במהלכו מנסה רמאי מושבע לכבוש את ליבה של עלמה צעירה מתחת לאפו של הגבר המאוהב בה באמת. המחזה מבוסס על טקסט מהמאה ה 17, שעובד מאה שנים מאוחר יותר בידי המחזאי הקומי האיטלקי הדגול קרלו גולדוני (יועלה ביולי 2013).