דלק רכב לווה 185 מיליון שקל מעמיתים פנסיה והראל

תשעבד לטובת המלווים את המרכז הלוגיסטי בניר צבי - צריפין ■ עבור דלק רכב מדובר בפנייה ראשונה למקור אשראי מחוץ למערכת הבנקאית

עמיתים, קרנות הפנסיה הוותיקות שבהסדר, וקבוצת הביטוח והפיננסים הראל חתמו על הסכם מתן אשראי משותף בהיקף של כ-185 מיליון שקל לחברת דלק רכב שבשליטת גיל אגמון. ההלוואה הינה בריבית צמודה של 4.6%.

עמיתים, שאת השקעותיה מנהל גיורא סרצ'נסקי, תעמיד במסגרת זו 100 מיליון שקל מההלוואה; והראל, שאת השקעותיה מנהל אמיר הסל, תעמיד את היתרה - 85 מיליון שקל. הבטוחה בהלוואה היא שעבוד ראשון על המקרקעין של המרכז הלוגיסטי של דלק רכב בניר צבי - צריפין.

עבור דלק רכב מדובר בפנייה ראשונה למקור אשראי מחוץ למערכת הבנקאית. מקורות בכירים בדלק רכב אומרים, כי "בניגוד לרוב ההלוואות שהן לטווח קצר, זו הלוואה לטווח ארוך של עשר שנים, ובהלוואות כאלה יש היגיון בלפנות לגופים חוץ בנקאיים".

מהצד השני, מבחינת המוסדיים מדובר בהלוואות פרטיות "שקטות" יותר מאשר אג"ח קונצרניות, וניתן לנהל אותן הרחק מהעין הציבורית. מדובר לרוב בהלוואות עם בטחונות טובים יותר מאשר היה נהוג בשוק החוץ בנקאי בעבר.

דלק רכב, יבואנית מכוניות מאזדה ופורד, עברה אשתקד שנה קשה, שבמהלכה חוותה שחיקה דרמטית במעמדו של המותג מאזדה (ובמקביל התחזקות מרשימה של פורד). קופת המזומנים של החברה הצטמקה בעקבות רכישת חברת קמור מוטורס (יבואנית ב.מ.וו), וכן בשל מימון פעילות שוטפת וגלגול חובות.

לאחר שנים שבהן נהנתה מתזרים מזומנים חיובי יציב של מאות מיליוני שקלים, הציגה דלק רכב ברבעון הראשון השנה תזרים שלילי של 406 מיליון שקל, והיקף חובות מאוחד, כולל קמור מוטורס, של 2.1 מיליארד שקל.