בעקבות המחאה: תדיראן גרופ משיקה מוצרים מוזלים

המהלך, בהשקעה של 4 מיליון שקל, כולל השקה מחודשת למותג AEG ■ משה ממרוד, יו"ר ובעלי תדיראן גרופ: "הצרכן הבין שהוא יכול להכתיב את המחיר"

תדיראן גרופ - יצרנית מוצרי תדיראן ואמקור ויבואנית מותגים בהם דה דיטריש, בלומברג, קיצ'נאייד, ווייקינג ועוד - הכריזה היום (ג') על שורת מהלכים בהשקעה כוללת של 4 מיליון שקל.

המהלכים כוללים השקה מחודשת למותג AEG בישראל, תוך דגש על הפחתת מחירי המוצרים (כחלק ממהלך כלל-עולמי), השקת חטיבת מוצרי חשמל קטנים והשקת סדרת מקררי אמקור המותאמת לטרנדים עכשוויים.

באמצעות מהלכים אלה מצפים בחברה להגדיל את חלקה ב-15% בענף מוצרי החשמל. לפי דיווחיה, נתחי השוק של תדיראן גרופ כיום הם 40% בתחום המיזוג, 10% בענף המקררים, 17% במכונות כביסה ו-19% במייבשי כביסה.

מרחיבים את המותג AEG

המותג AEG אמנם כבר נמכר בישראל, אבל בתדיראן גרופ מדברים על "העמקת הקשר עם המותג" באמצעות חידושים הכוללים 30 מוצרים חדשים, בהם תנורי אפייה (מ-3,000 שקל) מכונות כביסה, מדיחי כלים (מ-2,500 שקל) ומייבשי כביסה (מ-2,000 שקל).

משה ממרוד, יו"ר ובעלי תדיראן גרופ, מתייחס לרמת מחיר שהוא מכנה בטווח הביניים. "פנינו ליצרן ודרשנו ממנו להוזיל עלויות. היצרן הצליח להוזיל את המחירים לא דרך איכויות המוצר אלא באמצעות צמצום בהוצאות השיווק והתפעול. אני מעריך כי נתח השוק של AEG יצמח מ-10% ל-15%".

- האם המחאה החברתית והתעוררות הצרכנית הובילו לשינוי?

ממרוד: "הקו המנחה שלנו הוא VALUE FOR MONEY, והוא בהחלט ביטוי של המחאה. אני מעריץ את מה שקרה שם. הלחץ של הצרכן למחיר זול מכתיב את המהלכים של תדיראן גרופ ושל היצרניות בכל העולם. הצרכן הבין שהוא יכול להכתיב את המחיר".

מהלך נוסף כולל השקת 60 מוצרי חשמל קטנים, חלקם מתוצרת AEG (לראשונה בישראל בנישה זו), וחלקם של אמקור, קריסטל ותדיראן (מכונות קפה, מערבלים ידניים, קומקומים חשמליים, טוסטרים ועוד).

תדיראן גרופ היא חברה-בת של תדיראן הולדינגס (100%), והיא מונה 350 עובדים ו-250 אנשי שירות. מחזור המכירות השנתי שלה עומד על 720 מיליון שקל. החברה הונפקה ב-1991. רשת החנויות שבבעלותה, "תדיראן סטור", כוללת 11 סניפים.