איזו קרן ריט אמריקנית שווה השקעה בזכות דיבידנד גבוה?

שוק הנדל"ן בארה"ב עוד לא מראה סימני התאוששות משמעותיים, אך קרן הריט Armour Residential מפתה בתשואת דיבידנד גבוהה במיוחד

קרנות ריט (REIT, Real Estate Investment Trust) הן חברות שהתחייבו להתמקד בהשקעות מסוימות בתחום הנדל"ן, ובתמורה זכו למעמד מיסויי מועדף, שלפיו הן לא משלמות מס על רווחים המחולקים לבעלי המניות. מנגד, הן מחויבות לחלק לבעלי מניותיהן מינימום 90% מהרווח, ומניותיהן שלהן עצמן נסחרות ככל מניה רגילה בבורסה.

רבות מחברות הריט מנהלות תוכנית DRIP (Dividend ReInvestment Plan), המאפשרת לבעלי המניות לקבל במועד חלוקת הדיבידנד מניות נוספות בחברה, בשווי הזהה לשווי המזומנים שהיו מקבלים אילו היו בוחרים לא להשתתף בתוכנית זו.

קיימים שלושה סוגי קרנות ריט: הראשון, Equity REITs, אשר משקיעות בנכסי נדל"ן ומנהלות אותם. מקור ההכנסה העיקרי שלהן מגיע מדמי שכירות; השני, Mortgage REITs, אשר משקיעות במשכנתאות על נכסי נדל"ן, ויכולות להלוות כסף לרכישת נכסי נדל"ן, לקניית משכנתאות קיימות, או להשקיע בני"ע מגובי משכנתאות; והסוג השלישי, Hybrid REITs, אשר משלבות בין שני סוגי הריט הראשונים, כלומר משקיעות ישירות בנכסים ובמשכנתאות.

סחירות גבוהה, תנודתיות נמוכה

חברת Armour Residential (סימול: ARR) היא חברת ריט בעלת תשואת דיבידנד גבוהה במיוחד. החברה משתייכת לקבוצה השנייה שהוזכרה, ובהתאם היא משקיעה בני"ע המגובים במשכנתאות בריבית קבועה ובמשכנתאות בריבית משתנה, אשר הונפקו או מובטחות על ידי פאני מיי ופרדי מק.

בהקשר לכך נציין כי שוק הנדל"ן בארה"ב עוד רחוק מלהראות סימנים משמעותיים של התאוששות. למרות שבשני הרבעונים האחרונים חלה ירידה מסוימת בשיעור הפיגורים על תשלום משכנתאות, הוא עדיין גבוה משמעותית מהממוצע ההיסטורי. גם מספר הבתים המצויים בהליכי עיקול גבוה משמעותית מהממוצע ההיסטורי.

מחזור המסחר היומי הממוצע של מניית ARR בשלושת החודשים האחרונים עמד על 4.5 מיליון מניות, כך שהמניה סחירה מאוד. על אף שהמינוף שלה גבוה (יחס החוב להון קרוב ל-10), הבטא שלה נמוכה מ-0.5, כך שתנודתיות המניה נמוכה משמעותית מתנודתיות השוק (המבוטאת לרוב על ידי מדד S&P 500).

ברבעון הראשון של השנה התבצעו רכישות מסיביות של המניה על ידי גופים מוסדיים, ובמהלך הרבעון הנוכחי רכשו המוסדיים למעלה מ-25 מיליון מניות נטו - כ-14.5% מסך כל מניות החברה. לעומת זאת, מספר המניות המוחזקות בפוזיציות שורט גדל מ-5.86 מיליון בסוף ינואר השנה ל-11.99 מיליון נכון לאמצע מאי. אך גם לאחר גידול זה, מדד "מספר הימים לכיסוי" של פוזיציות השורט אינו גבוה במיוחד (עומד כיום על 3).

נציין כי מדד "מספר הימים לכיסוי" מחלק את סך המניות הנמצאות בפוזיציות שורט במחזור היומי הממוצע של המניה, ומנסה לחזות את ההשפעה על מחיר המניה בתרחיש שבו תהיה סגירה מסיבית של פוזיציות שורט (Short Squeeze). ככל שמספר הימים לכיסוי גבוה יותר, כך ההשפעה החיובית על מחיר המניה כתוצאה מסגירת פוזיציות שורט, עשויה להיות משמעותית יותר.

ועכשיו לדיבידנד: עד סוף 2010 החברה נהגה לחלק דיבידנד רבעוני, אך החל מינואר 2011 היא מחלקת דיבידנד חודשי. הדיבידנד החודשי הראשון שחולק, עמד על 12 סנט למניה. באוקטובר 2011 הוא הופחת ל-11 סנט למניה, ובאפריל הופחת שוב ל-10 סנט למניה. למרות הפחתות אלו תשואת הדיבידנד של המניה עדיין גבוהה במיוחד. מחיר המניה היום משקף תשואת דיבידנד שנתית של 17%.

AAR
 AAR

*** הכותב הוא חבר לשכת עורכי הדין בניו יורק, Sendak Law Office. הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בני"ע או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצורכי כל אדם