רה-ארגון: באומן יטפל בטושיבה, גליקמן בהאייר ובניופאן

קבוצת ניופאן פרסמה בשנת 2011 בהיקף של 9 מיליון דולר במחירי מחירון

קבוצת ניופאן עורכת רה-ארגון במערך הפרסום שלה. ל"גלובס" נודע כי בתום מכרז על תקציב הפרסום של הקבוצה יחולקו המותגים שלה בדרך הבאה: באומן-בר-ריבנאי יטפל במותג הדגל טושיבה, שטופל בשנים האחרונות בשלמור-אבנון-עמיחי.

גליקמן-נטלר-סמסונוב, שיצטרף למערך הפרסום של ניפאן, יקבל לטיפולו את המותג ניופאן ואת המותג האייר.

בנוסף מחזיקה ניופאן בקבוצת מותגים נוספת, ביניהם דלונגי, MAGIMIX, Kitchenaid, ו-BOSE, שטופלו עד עתה בשלמור-אבנון-עמיחי; וכן תקציבי טפאל ומוליניקס, שמטופלים בבאומן-בר-ריבנאי. לגבי חלוקת מותגים אלה צפויה להתקבל החלטה בימים הקרובים. על-פי ההערכות, תיעשה חלוקה שווה בין שני משרדי הפרסום.

כפי שנחשף ב"גלובס", על רקע המשבר הקשה שפקד את שלמור-אבנון-עמיחי, משרד הדגל של ניופאן בעשור האחרון, הוחלט בקבוצה להוציא את תקציב הפרסום למכרז. נראה כי בניופאן קיבלו את ההחלטה להיפרד משלמור בלב כבד. המנכ"ל צביקה גיור שמר למשרד חסד נעורים, גם כשכבר ברור היה שהמשבר בשלמור אינו זמני.

הוחלט על ניהול מכרז, אך בניגוד למכרזים רבי-המשתתפים המאפיינים את הענף בחודשים האחרים, בחרו בניופאן ללכת על מכרז מצומצם-משתתפים ופנו רק לגליקמן-נטלר-סמסונוב ולגיתם BBDO, שהעדיפו לא לקחת חלק בתהליך.

המכרז התנהל על שני מותגים - טושיבה וניופאן. הקו הפרסומי של טושיבה, שהוטבע בשלמור-אבנון-עמיחי לפני למעלה מעשור, הוא "חד. יותר חד". זהו קו שנחשב לאחת העבודות הקלאסיות שנעשו בענף. בעבור עבודה זו זכה המשרד בפרסים רבים בארץ ובתחרויות פרסום בינלאומיות.

בנוסף ברור היה כי שינוי ייעשה גם בנוגע למשרד המטפל במותג האייר, שטופל כאמור בבאומן-בר-ריבנאי. זאת לאור העובדה שלקוח אחר של באומן, קבוצת טורנדו, נכנס לפעילות בקטגוריית מוצרי החשמל הלבנים.

קבוצת ניופאן פרסמה בשנת 2011 בהיקף של 9 מיליון דולר במחירי מחירון.

ירון צפדיה, סמנכ"ל השיווק של ניופאן, אישר את הידיעה.