סלקום דורשת שבזק והוט יחשפו את מבנה הרשתות

זאת ‎‎לקראת הכניסה לשוק הטלוויזיה ■ סוכם כי פרטנר וסלקום יגישו בצורה מפורטת תוכניות שיסבירו את צרכיהן, כדי שבזק והוט יוכלו להתייחס לסוגיה

‎‎סלקום, בראשות המנכ"ל ניר שטרן, דורשת לקבל נתונים מפורטים של רשתות בזק והוט, כצעד התחלתי לקראת הקמתו של השוק הסיטונאי. כך עולה מדיון שהתקיים אתמול (ג') במשרד התקשורת, במסגרת פורום מפעילים חדש שהוקם לטובת הקמתו של השוק סיטונאי.

בתום הדיון סוכם כי פרטנר וסלקום יגישו בצורה מפורטת תוכניות שיסבירו את צרכיהן, כדי שבזק והוט יוכלו להתייחס לסוגיה.

‏ל‏"גלובס" נודע כי סלקום דרשה בדיון מידע מפורט שהפתיע את הנוכחים לגבי מבנה הרשתות והתצורה ההנדסית. לדברי נוכחים בדיון, סלקום דרשה לדעת מיקום מדויק של קווי תמסורת, כל ארונות התקשורת של בזק, שמות יצרנים, התוכנות השונות, עדכונים של גרסאות התוכנה, פירוט נקודות ההתחברות לרשתות, ועוד שורה של פרטים הנדסיים, שהדהימו את המשתתפים.

‏ואולם בסיכומו של דבר, בקשתה של סלקום נענתה חלקית, והוחלט כי בזק והוט יעבירו מידע בסיסי לגבי נקודות ההתחברות לרשתות שלהן, ובהמשך יספקו מידע על-פי הצורך.

‏‎‎החלטה רצינית

‏עמדת סלקום היא שכדי שהחברה תוכל להחליט באופן רציני האם להשקיע בפריסה של הקמת ארונות תקשורת, כדי שתוכל להתחרות בצורה אפקטיבית בבזק ובהוט, היא לא יכולה להסתפק בנתונים חלקיים, וצריכה מידע אמיתי לצורך העניין. מבלי לקבל מידע מפורט, האפשרות היחידה העומדת לרשותה היא לקנות שירות מקצה לקצה (‏Bit-stream access‏).

‏‏פרטנר הציגה בדיון מצגת שתיארה את דרישותיה ההנדסיות תוך שהיא מתמקדת בשירות מקצה לקצה שהיא מעוניינת שבזק והוט יספקו. כאמור, על מנת להתקדם בתהליך, הוחלט כי פרטנר וסלקום יגבשו פירוט הנדסי של שירות ה-‏Bit-stream access‏, ושאר הנושאים יידונו בהמשך.

‏פורום המפעילים הוקם על מנת להסדיר את כל הקמתו של השוק הסיטונאי החדש, בהיבט ההנדסי שלו. השוק הסיטונאי יחליף את מבנה ההסדרה הקיים של הפרדות מבניות בתוך החברות, ויאפשר לחברות שאין להן תשתיות לרכוש תשתיות קוויות מבזק ומהוט במחירים נמוכים, כדי להתחרות בהן. ‏‎‎‏