אולימפיאדה לכל המשפחה: הבילויים המומלצים בלונדון

כילדים, צפינו ברגעים הבלתי נשכחים של האולימפיאדה יחד עם כל המשפחה בסלון ■ איפה תרצו להיות ברגעי השיא של לונדון 2012?

פעם, לפני שהכול הפך מהיר ומקוון, החוויה הייתה אחרת. "המסך הקטן", מה שהיה הטלוויזיה, דווקא תרם למשפחתיות ולחוויית ה"ביחד". זה היה לפני שהמסכים התכווצו לגודל כף-יד, לפני שהיו כאן מאות ערוצים, לפני שנצמדנו (כל אחד לבד) למסך המחשב, ולפני שאבד הטעם המתוק של לצפות בטלוויזיה יחד עם כל המשפחה.

יכול להיות שאתם זוכרים היכן הייתם ברגעים הגדולים באולימפיאדה: כשנאדיה קומנצ'י זכתה לציון 10 על תרגיל מושלם, כשקרל לואיס רץ לעוד שיא, כשדרק רדמונד אשר הגיע אחרון, בכל זאת הפך לסמל והשראה וגרם לנו להזיל דמעה, וכשיעל ארד הפכה למדליסטית הישראלית הראשונה. היכן הייתם? יש סיכוי גבוה שהייתם עם המשפחה, בסלון, בבית.

היום זה אפשרי

המשחקים האולימפיים כנראה ימשיכו לספק לנו רגעים מרגשים, אבל משהו בחוויה כמו שאנחנו זוכרים אותה, השתנה. יש הטוענים שזה כבר לא אותו הדבר, ויש שבוחרים ללכת עד הסוף.

עדו ווג, מנהל השיווק של איסתא ספורט, הנציגה הבלעדית בישראל של אולימפיאדת לונדון 2012, מזהה שינוי מגמה: "באולימפיאדה הזו אנחנו יכולים להבחין בביקוש לחבילות, לא רק מצד חובבי ספורט יחידים, אלא גם מצד משפחות. יש ביקוש גובר לחבילות שמשלבות כרטיסים לתחרויות על-פי טעמם השונה של בני המשפחה, מבוגרים וילדים. כילד, אני זוכר מהאולימפיאדה בעיקר את תחרויות האתלטיקה בהן צפינו בטלוויזיה. כשהיינו ילדים זה היה חלום, אבל היום זה אפשרי - אפשר להיות שם".

האצטדיון האולימפי בלונדון, אולימפיאדה 2012 / צילום: רויטרס
 האצטדיון האולימפי בלונדון, אולימפיאדה 2012 / צילום: רויטרס

מוזיאונים, ספורט, ומוזיאונים על ספורט

הדבר האמיתי הוא מן הסתם התחרויות, אבל גם האווירה בלונדון היא משהו לדבר עליו.

העיר שממילא יש לה מה להציע בימים של שגרה, מכינה הקיץ עוד מגוון אטרקציות ואפשריות בילוי לכל המשפחה. זה מתחיל ברחוב. מסכי הענק שיוצבו בנקודות מרכזיות, בכיכרות ובפארקים, יאפשרו לתושבים ולתיירים לצפות בתחרויות בשידור חי, ובחינם. וגם המוזיאונים נערכים. יש מי שלא יוותר על האפשרות לספוג אומנות והיסטוריה, אבל גם עוד קצת ספורט. מוזיאון 'ארסנל' ומוזיאון 'צ'לסי' למשל, מציעים ברוח התקופה, סיור והסברים על רגעים בלתי נשכחים, משהו שגם ילדים ברוחם כנראה לא ירצו לשכוח.

שייקספיר ופופ

אם תבקשו להתרענן ולהתנתק לרגע קל מהתחרויות, זה אפשרי ואולי אפילו כדאי. בלונדון כמו בלונדון, גם בתקופת האולימפיאדה, ניתן ליהנות מביקור בתיאטרון, כאשר בראש המתחרים במשחקים עומד פסטיבל הצגות שייקספיר.

אחת ההמלצות החמות של הקיץ היא המחזמר לילדים - 'Go! Go! Go!'. מדובר באחת ההופעות המדוברות, המערבת את הקהל הצעיר במופע, מזמינה אותו להצטרף, לשיר ולרקוד יחד עם השחקנים. אם כבר ספורט, אז עד הסוף.

אפשרויות מוזיקליות למבוגרים, כמובן לא חסר. להזכירכם, אנחנו מדברים על לונדון.

כך למשל, חובבי ג'אז באשר הם (ולא רק הם), יוכלו להירגע באחד ממועדוני הג'אז והותיקים בעולם- Ronnie Scott שבסוהו. יש שיגידו שמדובר באתר חובה.

בכל הנוגע לאוכל, גם כאן אין מקום לדאגה, ולא, אנחנו לא מדברים על אוכל אנגלי. המפגש הבין תרבותי לוקח חלק לא רק בכפר האולימפי ובאצטדיונים, אלא גם בהיצע הקולינארי. ארוחה ג'מאייקנית או פרסית, ברזילאית או בלגית, מלזית וכמובן גם מסעדות כשרות, ללונדון יש את הכול. דוגמה? כדאי לכל המשפחה ליהנות מטעמי בנגלדש ב-'Baisakhi', שברחוב האנבורי 54.

לטובת הנציגים הפחות ליברלים קולינארית במשפחה, כידוע גם רשת מקדונלד'ס 'נותנת פייט', ומציעה את הסניף הגדול בעולם, שיפעל רק בתקופת האולימפיאדה. אגב, הרשת הצהירה שהיא מבטיחה לקדם במקום מזון בריא יותר. אתם מוזמנים לבדוק אם היא עומדת בהצהרה.

ועוד לא דיברנו על שופינג. זה לא שללונדון היה קודם במה להתבייש בהיצע האפשרויות, אבל כנראה שהקניון החדש 'ווסטפילד סטרטפורד סיטי', הגדול ביותר באירופה, ייתן מענה למי שכבר ראה את הכול. זוהי רק ההתחלה. השווקים של לונדון מפתיעים כל פעם מחדש, כזהו למשל השוק שברובע קמדן (המורכב בעצמו מ-6 שווקים), בו ניתן להעביר יום מהנה שיש בו הכול מהכול.

אנגליה לונדון שוטרים משטרה ביג בן / צלם: רויטרס
 אנגליה לונדון שוטרים משטרה ביג בן / צלם: רויטרס

לייק לונדון

ואי-אפשר להתעלם מהרשתות החברתיות. בבייג'ינג היו הניצנים הראשונים, אבל לונדון 2012 עומדת להיות האולימפיאדה הראשונה בה תוכלו לדווח לכל העולם שאתם שם, לצייץ, ולהעלות תמונות 'מפולטרות' ל'אינסטגרם'. לשם כך תיפרס בעיר רשת WiFi חינמית לגלישה חופשית, כך שה-'לייק' שתקבלו יהיה קל יותר. אגב, הספורטאים המתחרים וגופים מסחריים שאינם ספונסרים רשמיים, הוגבלו במה שהם רשאים לדווח.

אין ספק שאפשר יהיה לצפות באולימפיאדה בכל מקום ובכל רגע. אבל מה באמת תרצו לענות בעוד נניח, 10 שנים, כשישאלו אתכם - איפה הייתם ברגעי השיא של לונדון 2012?