ג'יבריל רג'וב לאופ"א: "בטלו את יורו 2013 בישראל"

יו"ר ההתאחדות הפלסטינית לכדורגל: "לכדורגלנים שלנו אין חופש תנועה והם מסתכנים במעצר ומוות" ■ יורו 2013 לנבחרות צעירות יתקיים ביוני בעוד שנה

הפוליטיקאי הפלסטיני ויו"ר ההתאחדות הפלסטינית לכדורגל, ג'יבריל רג'וב, שלח מכתב חריף לארגון הכדורגל האירופי אופ"א, בו הוא דורש לבטל את קיומם בישראל של משחקי יורו 2013 אנדר-21 (אליפות אירופה לנבחרות צעירות).

ישראל צפויה לארח בקיץ הבא את הטורניר, בו ישתתפו שמונה נבחרות מרחבי אירופה, בין ה-5 ל-18 ביוני. ישראל קיבלה את זכות האירוח היוקרתית בינואר 2011, לאחר שגברה במירוץ על צ'כיה, אנגליה, ווילס ובולגריה.

במכתב, ששוגר לנשיא אופ"א מישל פלאטיני, כתב רג'וב: "אנחנו מבקשים ממך, כבוד הנשיא, לא לתת לישראל לארח את הטורניר. אנחנו מאוד מודאגים ממצב הכדורגלנים שלנו. לספורטאים מהרשות הפלסטינית אין חופש תנועה, וכל זמן שהם יוצאים מביתם הם מסתכנים במעצר או אפילו במוות".

רג'וב התייחס בין היתר למחמוד סרסק, כדורגלן בן 25 שעצור בישראל, שובת רעב מזה מספר חודשים ועדיין לא עמד למשפט.

מההתאחדות לכדורגל בישראל, המארגנת את טורניר יורו 2013, נמסר בתגובה: "אנו בטוחים כי פיפ"א ואופ"א לא יכניסו ענייני פוליטיקה למגרשי הכדורגל, ובטוחים כי טורניר היורו לנבחרות צעירות יתקיים כפי שנקבע, בקיץ הבא בישראל".