ארה"ב: סנטימנט הצרכנים ירד לשפל של חצי שנה

מדד הייצור של האמפייר סטייט המודד את פעילות המגזר היצרני בניו יורק ירד בחדות בחודש יוני ל-2.3 נקודות ■ התפוקה התעשייתית ירדה ב-0.1% וסנטימנט הצרכנים ברמתו הנמוכה מאז דצמבר

מדד הייצור של האמפייר סטייט המודד את פעילות המגזר היצרני בניו יורק ירד בחדות בחודש יוני ל-2.3 נקודות, כך פרסם היום (ו') הפדרל ריזרב של ניו יורק. מדובר בירידה החדה ביותר מזה שמונה חודשים.

מדובר בירידה חדה מהצפוי, כאשר אנליסטים חזו ירידה ל-12.8 נקודות מ-17.1 בחודש מאי. הדבר נובע מהתנאים הגרועים של חודש מאי בכל הנוגע להזמנות חדשות ומשלוחים. גם הקריאות של המדד בכל הנוגע לתעסוקה היו חלשים.

הקריאה של המדד במה שקשור לתנאים הצפויים למגזר היצרני בחצי השנה הקרובה ירדה ל-23.1 נקודות לעומת 29.3 נקודות בחודש מאי. מדובר בירידה החמישית ברציפות.

ירידה בתפוקה התעשייתית ובסנטימנט הצרכנים

גם התפוקה התעשייתית מאכזבת היום. התפוקה נחלשה בחודש מאי בעיקר בסקטור כלי הרכב, וזאת כתוצאה מההאטה הגלובאלית כחלק מהמשבר הכלכלי.

לפי נתוני הפדרל ריזרב התפוקה התעשייתית ירדה בחודש מאי ב-0.1% לאחר שעלתה בחודש הקודם ב-1%. צפי האנליסטים היה כי המדד יישאר יציב.

גם מדד סנטימנט הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן הצביע על ירידה לרמה של 74.1 נקודות בחודש יוני. מדובר מרמה הנמוכה ביותר מאז דצמבר, וירידה חדה לעומת חודש מאי, אז עמד המדד על 79.3 נקודות.

הצפי היה כי המדד יציג קריאה של 77.8 נקודות, על רקע נתונים חלשים בשוק העבודה והתנודתיות בשווקים.