סוחרים: לא משנה מי ינצח בבחירות ביוון - השווקים יטוסו

חלק מהסוחרים מעריכים שאפילו אם מפלגת השמאל שמתנגדת לתוכנית הצנע תנצח - השווקים יגיבו בחיוב ■ התסריט היחידי שבו השווקים יגביו בירידות זה אם לא יהיה מנצח ברור

תושבי יוון הולכים מחר לקלפי להצביע בבחירות הכלליות החוזרות שיתקיימו במדינה, ורוב האנליסטים תמימי דעים שמדובר בבחירות גורליות עבור יוון עצמה ועבור השווקים בעולם שממתינים לראות מה יהיה גורל הקשר בין יוון לבין גוש האירו. אולם חלק מהסוחרים מעריכים שלא משנה מה תהיה תוצאות הבחירות, קרוב לוודאי שהשוורים הולכים לחגוג.

ברשת CNBC הציגו 3 תסריטים אפשריים לתוצאות הבחירות במדינה וההשפעות שיהיו לכך על השווקים בעולם. על פי התסריט הראשון וכרגע נראה כהכי סביר, מפלגת "הדמוקרטיה החדשה" השמרנית והתומכת בתוכניות הצנע, בראשות אנטוניס סמאראס מנצחת בבחירות ומרכיבה קואליציה בראשותה.

"במקרה כזה מדד ה-S&P500 ירשום קפיצה", אומר הסוחר סטיב גרסו, מנהל בבית ההשקעות Stuart Frankel. "בעצם, השאלה לא תהיה אם השווקים יזנקו, אלא בכמה השווקים יזנקו". גרסו אומר שאחד הסימנים המובהקים לכך שהשווקים עומדים בפני זינוק יהיה אם מדד ה-S&P500 יצליח לשמור על רמה מעל ל-1,335 נקודות אחרי הבחירות. "אם זה יקרה אז המדד צפוי לרשום עלייה נוספת של 2%-5%", אומר גרסו.

התסריט השני שמציגים ב-CNBC הינו ניצחון של מפלגת השמאל "סירציה" בראשות אלכסיי ציפרס שמתנגד בתוקף לתוכניות הצנע במדינה ותומך ביציאתה של יוון מגוש האירו. למרות שעל פניו התסריט הזה נשמע רע, הסוחרים מעריכים שגם במקרה הזה השווקים יפתחו בראלי.

למרות שתוצאה שכזו פירשה שליוונים נמאס מהמצב, זה יגביר את הסיכויים לכך שהמדינות הגדולות והמוסדות הבינלאומיים ייאלצו להתערב בשוק. "במידה ויתרחש הגרוע מכל, בשווקים מעריכים שזה יגביר את האפשרות להתערבות מצד האיחוד האירופי, קרן המטבע ואפילו ארצות הברית", אומר בריאן קלי, מייסד חברת Shelter Harbor Capital.

הסוחר ג'ון נג'ריאן מצטרף להערכה של קלי וגם הוא צופה שבשני התסריטים השווקים צפויים לפתוח בראלי. אולם הוא מזהיר שקרוב לוודאי שגם מדד ה-VIX, שמהווה אינדקטור לתנודתיות בשוק, ירשום עלייה. "הסיבה לעלייה במדד ה-VIX תהיה מכיוון שהסוחרים ירכשו הגנות על מנת שלא יפספסו את העליות הצפויות בשווקים", אומר נג'ריאן.

התסריט השלישי הוא בעצם שידור חוזר של תוצאות הבחירות שהתקיימו לפני כחודש ביוון שהקשו על הקמת ממשלה במדינה והובילו לפלונטר פוליטי. ב-CNBC מעריכים שמדובר בתסריט הכי פחות סביר, והתסריט היחידי שבו תגובת השווקים תהיה שלילית שכן זה יגביר את חוסר הוודאות לגבי עתידה של יוון וגוש האירו בכלל.