גאידמק: השקעתי בבית"ר 378 מיליון שקל מכיסי

הבעלים של בית"ר ירושלים ב-7 השנים האחרונות החליט להתנתק סופית מהמועדון; העביר מכתב ובו פירט את השקעתו מאז רכש את הקבוצה

ארקדי גאידמק החליט להתנתק סופית מבית"ר ירושלים. הבעלים של הקבוצה ב-7 השנים האחרונות החליט להסיר כל אחריות ולהעביר את המועדון מידיו ללא תמורה. גאידמק גם הודיע כי הוא מוותר באופן סופי על כל זכויות הניהול במועדון.

עם זאת, מי שייקח את הקבוצה מידיו של גאידמק יצטרך לשאת בכל הגרעונות וההתחייבויות. על-פי ההערכות, החובות לנושים שונים עומדים על כמיליון שקל. לקבוצה יש התחייבויות שונות לחוזים לשחקנים ובעלי תפקידים לעונה הבאה, שגם אותם ייאלץ הבעלים החדש לקחת על עצמו. גם הבעיות מול הבקרה התקציבית יצטרכו להיפתר, אחרי שבית"ר סיימה את עונת 2011/12 עם גירעון של כ-6 מיליון שקל. בסך הכל נאמדים הגרעונות וההתחייבויות של בית"ר ב-10 מיליון שקל.

במכתב שהעביר למועדון באמצעות עו"ד ישראל שלו, ציין גאידמק כי מאז רכש את בית"ר ירושלים הוא השקיע במועדון מכיסו סכום כולל של 378 מיליון שקל.

ארקדי גאידמק מודיע על עזיבת בית
 ארקדי גאידמק מודיע על עזיבת בית

המכתב שהעביר גאידמק

המנכ"ל איציק קורנפיין, בסיועו של ראש עיריית ירושלים ניר ברקת, ינסו למצוא רוכש בתקופה הקרובה. ייתכן גם מהלך לגיוס מספר אנשי עסקים כדי להביא את הקבוצה לעמוד בהתחייבויות לפתיחת העונה. במידה ועד חודש אוגוסט לא תצליח הקבוצה למצוא רוכש, היא צפויה לפנות בית משפט ולבקש הקפאת הליכים שבמסגרתם ימונה נאמן. במצב כזה תיאלץ הקבוצה לפתוח את העונה הקרובה במינוס 9 נקודות.

גאידמק רכש את בית"ר ירושלים בקיץ 2005, תחתיו זכתה הקבוצה בשתי אליפויות (2007 ו-2008) ובשני גביעים (2008 ו-2009). בשלוש העונות האחרונות הפסיק גאידמק את התמיכה הכספית בקבוצה. פעמיים עמד גאידמק לפני מכירת הקבוצה, פעם אחד לאיש העסקים גומא אגייאר, ופעם נוספת לשני אנשי עסקים מארה"ב - אדם לוין ודן אדלר, מהלכים שנכשלו בסופו של דבר.