אפרגן פורש מתפקיד מנכ"ל לייפווייב, חיים רמון נותר יו"ר

בחצי השנה האחרונה ניהל אפרגן את לייפווייב בתקציב זעום, תוך שהוא תובע מבעלי השליטה בחברה לעמוד בהתחייבותם להזרים עד מיליון שקל לכיסוי פעילות החברה

מנכ"ל לייפווייב בחמש השנים האחרונות, ד"ר מישל אפרגן, עזב היום את החברה. בחצי השנה האחרונה ניהל אפרגן את לייפווייב בתקציב זעום, תוך שהוא תובע מבעלי השליטה בחברה, חברת אר.אל.בי בבעלות יצחק קויפמן וראובן שולמן, לעמוד בהתחייבותם להזרים עד מיליון שקל לכיסוי פעילות החברה. עד היום הזרימו המשקיעים רק 100 אלף שקל.

אפרגן ויו"ר לייפווייב חיים רמון, הציעו למשקיעים מספר ארכות אך בסופו של דבר כנראה התייאשו מן האפשרות כי המשקיעים יעזרו במימון החברה או כי תוכל לקבל מימון מספיק ממקור אחר. בתקופה זו דחו בחלק מן הזמן קבלת חלק משכרם. לפני כמה חודשים, אפרגן מסר בשם החברה כי אם לא יעבירו המשקיעים את הסכום כפי שהתחייבו, החברה תנקוט צעדים, אך לבסוף החליט לפרוש.

לייפווייב מפתחת מכשירים רפואיים לטיפול בפצעים. היא נסחרת לפי שווי של 5.7 מיליון שקל ברשימת השימור. לייפווייב הונפקה ב-2005 וגייסה רק 7 מיליון שקל לפי שווי של 25 מיליון שקל. ב-2006 חתמה על כמה הסכמי הפצה, שהוגדרו על פי החברה כבעלי פוטנציאל להניב מאות מיליוני אירו על פני מספר שנים.

ב-2007 מניית החברה נסקה במהירות, עד לשווי של מיליארד שקל בשיא, בין היתר לאחר שהפכה למניה מדוברת במגזר החרדי, ממנו הגיעו משקיעיה. כשהחלו בעיתונות לדון בשאלת הפוטנציאל של החברה אל מול שווייה, בעבר המפוקפק של אחד מבעלי מניות המיעוט ובסיבות לעליה החדה במחיר המניה, היא החלה לאבד גובה במהירות.

בפועל ההסכמים לא עמדו בפוטנציאל ועד היום נמכרו מוצרי החברה במספר מיליוני אירו בלבד. החברה לא הצליחה לגייס את הסכום הדרוש לבצע ניסוי קליני משמעותי במוצר שלה, לקבל אישור FDA או להשיג שיפוי ביטוחי למוצר באירופה, וכך דעכה בהדרגה עד המצב הנוכחי.