"בשלב מסויים לגרמנים ימאס והם אלו שייפרשו מגוש האירו"

הכלכלן הפסימי מארק פאבר טוען בראיון ל-CNBC כי היוונים בכל מקרה לא יפרשו מגוש האירו אלא רק יידחו את פתרון הבעיות שלהם למועד מאוחר יותר ■ פאבר: למדינות החלשות באירופה אין את העוצמה המספיקה "לצעוד לפי החליל של גרמניה"

בעוד אירופה עוצרת נשימתה לקראת תוצאות הבחירות ביוון, יוצא הכלכלן הנודע מארק פאבר בתחזית פסימית חדשה וטוען כי אומנם יוון לא תעזוב את גוש האירו, לא משנה מה יהיו תוצאות הבחירות, אך גרמניה עלולה לפרוש משום שיימאס לה לממן את המדינות החלשות.

בראיון ל-CNBC אמר מחברו של ה- Gloom Boom & Doom report כי היוונים בכל מקרה לא יבחרו לפרוש מגוש האירו אך יידחו את פתרון הבעיות שלהם למועד מאוחר יותר. זאת, משום שינסו לנהל משא ומתן עם מוסדות האיחוד האירופי על המשך צעדי הצנע והרפורמות אליהן התחייבה יוון כחלק מהתנאים לקבלת חבילת החילוץ שהעניקו לה מוסדות האיחוד האירופי וקרן המטבע ("הטרויקה").

"קשה יהיה לחזות את ההשלכות של הבחירות ביוון, אך ניתן לומר שאחת ההשלכות עלולה להיות שבשלב מסויים לגרמנים יימאס והם אלה שיפרשו מגוש האירו", דברי פאבר.

הכלכלן הפסימי הוסיף ואמר, כי למדינות החלשות באירופה אין את העוצמה והרצון הפוליטי לפתור את הבעיות שלהן ו"לצעוד לפי החליל של גרמניה" בכל הנוגע להמשך צעדי הצנע והרפורמות המכאיבות. מנגד, פאבר טען כי גם למדינות החזקות באירופה, ובראשן גרמניה, אין את העוצמה הפוליטית המספיקה, להמשיך ולתמוך מבחינה כלכלית במדינות החלשות.

בתוך כך, פאבר ממליץ להשקיע בדולר, בטענה שהמטבע האמריקני יוסיף להתחזק מול המטבעות המרכזיים וייכנס לראלי שיימשך בשבועות הקרובים.