משרד התמ"ת: מקדונלד'ס לא תעסיק נוער יהודי בשבת

כ-800 נערים ונערות שעובדים ברשת המזון המהיר קיבלו הודעה כי החברה לא תוכל להעסיקם בשבת ■ מקדונלד'ס: התקנה נובעת מכפייה דתית, ואנו ניאבק בה

עבודתם של כ-800 בני-נוער המועסקים במקדונלד'ס תופסק בסוף השבוע הקרוב, זאת בשל הגברת האכיפה של פקחי משרד התמ"ת בנוגע לאיסור העסקת בני-נוער בשבת.

במקרה שפקחי התמ"ת יגלו כי בני-נוער מועסקים באחד מסניפי החברה בשבת, הם יהיו חשופים לתביעה בסך 35 אלף שקל.

במקדונלד'ס הבהירו כי הם אינם מתכוונים לסגור את הסניפים בהם מועסקים בני-נוער במהלך השבת, אלא להעסיק עובדים שלא מהמגזר היהודי - העסקה שמותרת על-פי חוק.

בחברה מסרו כי הם מתכוונים להיאבק בכל הכלים העומדים ברשותם, על מנת לאפשר לנערים ולנערות שמעוניינים בכך לעבוד בשבת ולהרוויח משכורת של 150% עבור כל שעת עבודה.

בחברה תקפו בחריפות את החלטת משרד התמ"ת להגביר את האכיפה בנושא: "החוק שייכנס לתוקפו בשבת הקרובה, ייכנס למרות שאנו מנסים להיאבק בו במשך 17 שנים", סיפרו במקדונלד'ס. "אנחנו מתכוונים לפנות לבג"ץ במטרה לשנות את החוק. מדובר בתקנה מטעמי כפייה דתית שהיה אמור לעבור מהעולם".

עומרי, אחד ממנהלי הסניפים של מקדונלד'ס באזור המרכז, הביע גם הוא כעס על ההחלטה. "הנערים והנערות רוצים לעבוד בשבת. אנחנו כאן בסניף כבר התחלנו להחתים עובדים על עצומה שהם רוצים לעבוד ובנוסף שההורים מאשרים להם. ההחלטה מהווה מכה קשה לסניפים, כאשר השבוע יעבדו עובדים לא יהודים מאזור הצפון שיובאו לסניף".