יאיר לפיד: "אדם שמגדל ילדה אוטיסטית בבית יודע איך חיים אנשים אמיתיים בישראל; לא כתוב בשמיים שרה"מ נתניהו יהיה גם ראש הממשלה הבא"

הראיון עם לפיד - בערוץ 2 ■ יונית לוי: "אתה לא מרוויח 10,000 שקלים ברוטו, למה שתייצג את מעמד הביניים?"; לפיד: "אף אחד לא ייצג אותו עד שבאתי"

"אני לא אוהב להשתמש בזה, אבל אי אפשר להגיד לאדם שמגדל בבית ילדה אוטיסטית שהוא לא מבין את החיים, ואיך חיים אנשים אמיתיים במדינת ישראל" - כך אומר יאיר לפיד בראיון ראשון ובלעדי ליונית לוי, שישודר הערב (ג') במהדורה המרכזית בחדשות ערוץ 2.

מאז שעזב את התקשורת אל הפוליטיקה והקים את מפלגת "יש עתיד", סירב לפיד להתראיין. הוא נאם בפורומים שונים, כתב סטטוסים בפייסבוק ונפגש עם פעילים ברחבי הארץ אך זו הפעם הראשונה שבה הוא מתראיין בהרחבה ופורש את משנתו.

בראיון שאלה לוי את לפיד: "אחד הדברים הברורים שאתה אומר, זה שאתה מדבר בשם מעמד הביניים, ואני תוהה למה אתה האדם הנכון לדבר בשם מעמד הביניים? הרי אי אפשר לטעון שאתה אדם שמרוויח 10,000 שקלים בחודש ומחפש מבצעים בסופר".

לפיד השיב: "אף אחד אחר לא מדבר בשם מעמד הביניים הישראלי. הפוליטיקה הישראלית נמצאת במצב המוזר שבו לרוב הציבור בישראל אין ייצוג, ואיש לא ייצג אותו עד שאני באתי".

לוי הקשתה ואמרה: "חבר טוב שלך זה ארנון מילצ'ן, אתה חי את החיים הטובים, האוטו ה"זול" שעברת אליו עולה 300 אלף שקל - זה לא חומרים שמהם עשויה המחאה, שלא לדבר על זה שהיית פרזנטור של בנק הפועלים?"

לפיד ענה והזכיר לראשונה את בתו שסובלת מאוטיזם: "אני לא אגיד חלילה שיש משהו לא הוגן בטענה לפיה אני חי את החיים הטובים. אני לא אוהב להשתמש בזה, אבל אף אדם שמגדל בבית ילדה אוטיסטית אי אפשר להגיד לו שהוא לא מבין את החיים ואיך חיים אנשים אמיתיים במדינת ישראל. כאן אתה הולך לסופר ופוגש אנשים ואם היה חסר משהו - אז המסע הזה השלים".

לפיד גם התייחס לתמונה הפוליטית במדינה: "אני הולך לשנות את מדינת ישראל... זה לא כתוב בשמיים שראש הממשלה בנימין נתניהו הוא ראש הממשלה הבא של מדינת ישראל".