הרמטכ"ל, היונה והנער

מי הגיעו לאירוע לציון 90 שנה להולדתו של רבין ז"ל? ■ במה נזכר סטף ורטהיימר? ■ וגם: מה עשה רוביק דנילוביץ' באולפני העריכה של ID-JCS?

לרגל ציון 90 שנה להולדתו של ראש הממשלה ושר הביטחון יצחק רבין ז"ל, נערך אמש אירוע לזכרו. יוזמי הערב: מרכז רבין בת"א ותיאטרון "גשר", שאירח את הבאים והעלה בפניהם את ההצגה "יונה ונער". המחזה, שמבוסס על ספר שכתב מאיר שלו, על תקופת מלחמת העצמאות ועל הקרב על מנזר סן-סימון בירושלים, מתאר נקודת ציון חשובה בחייו של יצחק רבין, שהיה מפקד חטיבת "הראל" באותה עת, אשר השתתפה בקרב.

מאיר שלו, דליה איציק, יום הולדת 90 ליצחק רבין ז
 מאיר שלו, דליה איציק, יום הולדת 90 ליצחק רבין ז

מאיר שלו ודליה רבין

באותם ימים של קרבות נואשים לחיים ולמוות חושלה מנהיגותו של המח"ט הצעיר רבין, בן 26 בסך הכול. באותו הזמן גמלה בליבו ההחלטה להתמיד בשירות צבאי כחוב לנופלים ובמטרה להכין את הצבא הצעיר טוב יותר להתמודדויות הבאות. נשאו דברים: דליה רבין, בתו של ראש הממשלה המנוח, שעומדת בראש מרכז רבין, והסופר מאיר שלו. בין הנוכחים שהגיעו לכבד את זכרו: הרמטכ"ל בני גנץ ורעייתו רויטל, שמעון שיפר, מפקד גלי צה"ל ירון דקל, איתן בן אליהו, ראש אכ"א האלופה אורנה ברביבאי, עו"ד אלון גלרט, מנכ"לית תיאטרון גשר לנה קריינדלין, המנהל האמנותי של גשר יבגני אריה, מזכיר התנועה הקיבוצית, זאב (ולוולה) שור, ראש מטה שר התשתיות סמדר בת אדם, יועץ שר הביטחון לענייני התיישבות איתן ברושי, עוזי ארד, נכדתו של רבין נעה רוטמן ועוד.

ורטהיימר מצוין

אות BDO למצוינות, ע"ש רו"ח יגאל גוזמן ז"ל, נשיא לשכת רו"ח לשעבר וממייסדי הפירמה שנפטר בשנת 2010, הוענק אתמול לסטף ורטהיימר, נשיא הכבוד של קבוצת ישקר. העניקו את האות: רו"ח שחר זיו שותף מנהל של BDO זיו האפט, שר התמ"ת שלום שמחון וצביקה אורן נשיא התאחדות התעשיינים. את הטקס שהתקיים במלון לאונרדו סיטי טאוור ברמת גן הנחה מתן חודורוב, הכתב הכלכלי של ערוץ 10.

שחר זיו, דוד גילת, צביקה אורן, שלום שמחון, סטף ורטהיימר, אות BDO למצויינות / צילום: ורד אדיר
 שחר זיו, דוד גילת, צביקה אורן, שלום שמחון, סטף ורטהיימר, אות BDO למצויינות / צילום: ורד אדיר

שחר זיו, דוד גילת, צביקה אורן, שלום שמחון וסטף ורטהיימר

כיבדו בנוכחותם: דוד גילת, דוד מלגרום מנכ"ל בסס"ח, איתן לבנה נשיא מגל מערכות, איריס גוזמן אלמנתו של רו"ח יגאל גוזמן, אלישע ינאי יו"ר איגוד תעשיות האלקטרוניקה ועוד. ורטהיימר אמר כי בשבילו זה יום מיוחד: "לפני 30 שנה זרקו אותי מהתאחדות התעשיינים כי החלטתי לא לשלם את מיסי העובדים, מה שהוביל להקמה של ועדה שקבעה מיסוי חדש. לקבל פרס מהאנשים האלה זה בשבילי יום גדול".

פלוטקין מאיר

אורן פלוטקין, יו"ר "אור שלום", אירח אמש ערב התרמה שכל הכנסותיו קודש לטיפול בילדים אשר להם דואג הארגון. "אור שלום" מעניק בית חם ומשפחה לכ-1,300 ילדים ובני נוער בסיכון שהוצאו מביתם על ידי שירותי הרווחה. הערב נפתח בקבלת פנים באולם הטראסק בנמל תל אביב, והמשיך במועדון רדינג 3 אף הוא בנמל.

אורית ושאול בן אדרת, ערב התרמה ל
 אורית ושאול בן אדרת, ערב התרמה ל

אורית ושאול בן אדרת

פלוטקין ודבורה חסיד, מנכ"לית"אור שלום", הודו לאורחים. על הבמה, מנחה האירוע אסי עזר שראיין זוג הורים במשפחתון של הארגון ואת עשרת הילדים החיים בו. התייצבו ותרמו: יפתח ויזל, עמי וגילה לפידות, עפרה וישראל רייף, צחי ארבוב, רוני שאטן, שאול ואורית בן אדרת, עמית ברגר, קובי לפידות, רונן גינזבורג, ניר ברונשטיין ורבים אחרים.

אחריות הדדית ברמת השרון

קרן "תקדים", הקרן לאחריות הדדית - רמת השרון, שבראשותה עומד המנכ"ל עו"ד אריק רוזנבלום, הוקמה לפני שנה וכבר הצליחה לגייס למעלה ממיליון שקל מתושבים לטובת פרויקטים ייעודיים. המודל של הקרן, המגייסת כספים מתושבי הקהילה למען הקהילה, "תפס" כבר כמה מבכירי המשק הישראלי ובין הפעילים בקרן ניתן למצוא את: דוד עברי המכהן כיו"ר הקרן, הרצל בודינגר, מירי אייזן, רמי שלמור, אלון בירון, משפחת ורטהיים ועוד רבים, חלקם מוכרים יותר וחלקם מוכרים פחות. בימים אלו ממשיכה הקרן במבצע הגיוס ופונה לתושבים להצטרף.

ישר מהדפוס

ברק רוזן ואסי טוכמאייר, בעלי קבוצת קנדה ישראל, אירחו אמש קוקטייל שיועד לדיירי מגדל W TOWER שבפארק צמרת. הסיבה להתכנסות: נציגי הארגון העולמי CTBUH - המדרג מגדלים בעולם על פי קריטריונים שונים ביניהם עיצוב, פונקציונליות, תרומה לסביבה וחדשנות - בחרו השנה במגדל W TOWER כאחד הבניינים היפים ביותר במזרח התיכון.


ברק רוזן, אבנר ישר ואסי טוכמאייר

רוזן וטוכמאייר שהתלהבו מהבחירה החליטו לעשות כבוד לאדריכל הפרויקט אבנר ישר, וחילקו לאורחי הקוקטייל עותקים מן הספר שהוציא הארגון העולמי ובו תמונת המגדל הישראלי וההסבר לבחירה בו. עשו מקום לעותק בספרייה הביתית הדיירים: ציפי רפאלי שייצגה את בתה הדוגמנית בר רפאלי, אלישע ינאי נשיא מוטורולה לשעבר והיום יו"ר איגוד תעשיות האלקטרוניקה, רות ברק ובנה טל ברק מבעלי דנשר, רזיאלה גרשון, רפי פרבר נשיא התאחדות בתי מלון, אודי ברזילי, אביבה ומשה פטרבורג. לא נכחו אבל קיבלו את הספר לתיבת הדואר: מאיר דגן, משה קפלינסקי, שלמה איליה, מנחם עינן ועוד.

רוביק דנילוביץ' על רצפת העריכה

ראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ', ומנכ"לית העירייה אבישג אבטובי הוזמנו לאולפני העריכה של חברת JCS-ID בפתח תקווה. מנכ"ל החברה, יריב ג'יבלי, אירח את השניים שהגיעו לצפות מקרוב בעריכת הסרט התדמיתי החדש למרכז המבקרים "באר אברהם" שבעיר. בבניית המרכז הושקעו למעלה מ-16 מיליון שקל. בסרט התדמית הושקעו כ-3 מיליון שקל ולצורך צילומו הוטס ארצה צוות גרמני המתמחה בצילומי תלת-ממד.

יריב ג'יבלי, רוביק דנילוביץ', אבישג אבטובי, סרט תדמית ל
 יריב ג'יבלי, רוביק דנילוביץ', אבישג אבטובי, סרט תדמית ל

יריב ג'יבלי, רוביק דנילוביץ' ואבישג אבטובי

במהלך ביקורו הביע דנילוביץ' שביעות רצון מהתוצאות וסיפר כי כולו תקווה שמרכז המבקרים ואתרי תיירות נוספים הנבנים בעיר יהפכו את באר שבע למוקד תיירותי חשוב נוסף בארץ.