הרצליה: קבלת היתר לפרויקט - יותנה בתקן בנייה ירוקה

הועדה המקומית לתכנון ובניה בעיריית הרצליה החליטה כי כל פרויקט בנייה למגורים בעיר הכולל למעלה מ-20 יחידות דיור יחויב להיבנות בהתאם לתקן 5281 לבנייה ירוקה

הועדה המקומית לתכנון ובניה בעיריית הרצליה החליטה כי כל פרויקט בנייה למגורים בעיר הכולל למעלה מ-20 יחידות דיור יחויב להיבנות בהתאם לתקן 5281 לבנייה ירוקה. ההחלטה שאושרה בשבוע שעבר על ידי הוועדה המקומית הופכת את התקן הוולונטרי למחייב בגבולות העיר. בעירייה מתחייבים: קבלן או יזם שלא יעמוד בהתניה זו לא יקבל היתר בניה.

מהנדס העיר מייק סקה מסביר כי כל פרויקט מגורים בו מתוכננות להיבנות יותר מ-20 יחידות דיור, פרויקטים חדשים שייבנו בפארק התעשייה כמו גם בנייה ציבורית תחויב לעמוד בתקן. "מדובר בתנאי מחייב שבלעדיו לא יקבלו יזמים וקבלנים היתר בנייה בעיר ולא יוכלו לקבל טופס 4", אמר סקה, "התקן מאפשר בחירת מסלולים שונים ומאפשר רמות שונות של תכנון וביצוע ואנחנו מאפשרים לכל אחד מהקבלנים והיזמים לבחור את המסלול שיתאים לו. אבל כל פרויקט יהיה חייב לעמוד לפחות בדרישות המינימליות של התקן".

במקביל להחלטה של העירייה הנוגעת לבנייה ירוקה, נערך בשבוע שעבר סיור קבלנים שנערך ביוזמת העירייה, התאחדות בוני הארץ ובשיתוף ארגון הקבלנים במחוז השרון שנושאו המרכזי היה תמ"א 38. במסגרת הסיור נחשפו נתונים הנוגעים לכמות המבנים הזקוקים לחיזוק בעיר.

"בהרצליה ישנם כ-3700 מבנים הזקוקים לחיזוק בפני רעידות אדמה ויכולים להיכלל במסגרת תמ"א 38. מדובר בפוטנציאל של כ-16 אלף דירות חדשות במימוש תוכנית החיזוק". מסביר סקה, "בדיקה שערכנו לקראת סיור הקבלנים העלתה כי בתחומי העיר מקודמים היום 80 פרויקטים למימוש תמ"א 38, 10 מהם בבנייה פעילה, 7 יתחילו בקרוב והשאר בשלבים שונים".

רוני בריק, סגן נשיא התאחדות בוני הארץ ויו"ר ארגון קבלני השרון אמר בסיור הקבלנים כי: "היזמים והקבלנים רוצים לבנות בהרצליה ורואים בה פוטנציאל גדול אך יש לפעול לקיצור הבירוקרטיה בתוך הרשות על מנת לזרז את קידומם של הפרויקטים". על כך ענה לו מהנדס העיר סאקה כי בעירייה שוקדים על רה-אירגון טוטאלי, כך לדבריו, שתשנה את פעילות אגף הרישוי והפיקוח בעירייה ותשפר באופן משמעותי את הליכי התכנון והרישוי בעיר.

נשיא התאחדות בוני הארץ, ניסים בובליל, שהשתתף גם הוא בדיור אמר: "לאור המחסור בקרקעות במרכז הארץ יש לפעול לקידום פרויקטים של התחדשות עירונית, כפתרון בר קיימא להוספת דירות בשטחים בנויים לצד שמירה על עתודות קרקע ירוקות".