"התקשורת מלבה את הסדרי החוב, אווירה של דם ברחובות"

גלעד אלטשולר, מנכ"ל משותף באלטשולר-שחם, במסגרת פורום שוק החוב: "בסופו של יום בעלי החוב הם אלו שהכי נפגעים מכך"

"אני מאשים את התקשורת, שמלבה את היצרים בהליכי הסדר החוב במשק. בסופו של יום בעלי החוב הם אלו שהכי נפגעים מכך". כך אמר הבוקר (ג') גלעד אלטשולר, מנכ"ל משותף באלטשולר-שחם, במסגרת פורום שוק החוב של חברת הדירוג מידרוג ואיגוד החברות הציבוריות.

רון הדסי, יו"ר חברת הנדל"ן נאנט מקבוצת אולימפיה, שנכח אף הוא בעולם, הצטרף לדבריו של אלטשולר וציין כי "יש אווירה של דם ברחובות. לפי אתר כלכלי כלשהו, חברת ישרלאום הגיעה להסדר חוב עם מחזיקי האג"ח, למרות שהמצב במציאות רחוק מזה. הזווית הזו מסוכנת, ועלולה להביא להשלכות הרסניות".

"כותרת אחת של גוף מוסדי יכולה להביא לכדור שלג שבסופו של דבר יביא לפגיעה במוסדיים ובמחזיקי האג"ח". המשיך והתריע הדסי. אלטשולר הדגיש את המצב הרגיש של חברה במצוקה תזרימית, והעניק סבירות נמוכה להגיע להליך של הסדר חוב הוגן ברב החברות.

"בהרבה חברות יש סדרות רבות של אג"ח ולפעמים אנו רואים שיש הרבה מאוד ניגודי עניינים. המלחמות האלו מביאות למצב ללא מוצא. המקרה של אפריקה היה נדיר שבו הגיעו להסדר. בדרך-כלל מגיעים למבוי סתום", ציין הדסי.

לגבי גישתו למשבר העולמי ציין אלטשולר: "אנחנו לא עושים שינוי משמעותי בהשקעות שלנו היום לעומת תוקפות קודמות שלפני המשבר. עם זאת, אנחנו בודקים יותר בקפידה את הסיכונים. כל שנה אנחנו מחפשים את ההשקעות הכי טובות ואני לא חושב שהשנה שונה מהאחרות, תמיד יש עניין בשוק ההון".