חוסל המחבל מהפיגוע בגבול מצרים; נמשך הירי לעבר הדרום

(עדכון) - צה"ל ממשיך לפעול ברצועה: בתקיפת חיל האוויר חוסל פעיל ג'יהאד עולמי, שהיה מעורב בפיגוע בתחילת השבוע בו נהרג אזרח ישראלי

במבצע ביטחוני של השב"כ וחיל האוויר חוסל היום (ד') אחד מחברי החולייה שביצעו את הפיגוע בגבול ישראל-מצרים בתחילת השבוע. מדיווחים במקום עולה כי הפעיל, ראלב ארמילאת מהג'יהאד העולמי, היה רכוב על אופנוע נפגע מפצצה של חיל האוויר ונהרג במקום.

בתחילה דיווחו הפלסטינים על מספר נפגעים בהפצצה מהאוויר ממערב לרפיח. מהדיווחים עלה בתחילה כי במקום פצועים נוספים וייתכן כי ישנם גם הרוגים. מאוחר יותר, כאמור, נודע כי רוכב האופנוע הוא חבר החוליה שחוסל.

נמשכות הנפילות בדרום

חמש פצצות מרגמה נפלו בשעה האחרונה במועצה האזורית אשכול. שלוש נשים נפגעו קל מחרדה ונזק נגרם לרכב. במקום פרצה שריפה, אך מכבי האש השתלטו על הדליקה. אזעקת צבע אדום לא פעלה.

בינתיים בישראל, מערכת הביטחון נערכת להמשך ההסלמה. במערכת הביטחונית התקיימה הערכת מצב בה הוחלט לסגור את כביש 12 לתנועת כלי רכב אזרחיים. בנוסף, הוצבה סוללת "כיפת ברזל" נוספת באזור נתיבות.

"האחים המוסלמים" דרשו מחמאס: שמור על איפוק

למרות ההצהרות הלוחמניות - בעזה מחפשים לסיים מה שיותר מהר את סבב האלימות הנוכחי עם ישראל: שגריר מצרים ברשות הפלסטינית יאסר עותמאן, אומר הבוקר כי מצרים מנהלת מגעים אינטנסיביים מול ישראל והפלגים הפלסטיניים על מנת להשיג רגיעה ברצועת עזה.

בראיון שהעניק לביטאון חמאס, אמר עותמאן: "ההסלמה הצבאית הישראלית על רצועת עזה אינה מוצדקת. מצרים משקיעה את כל מאמציה על מנת לצנוע את הידרדרות האירועים בשטח למלחמה חדשה שתוצאותיה עלולות להיות הרסניות".

"אנחנו מפעילים לחצים כבירים על הכיבוש הישראלי להפסיק את ההסלמה הצבאית מיידית ולהתחייב לרגיעה עם פלגי ההתנגדות, בהתאם לתנאי הרגיעה הקודמים", הוסיף עותמאן.