בכיר לשעבר בפד: "אין צורך בתוכנית תמריצים נוספת"

בכיר לשעבר בפדרל ריזרב טוען שכל מי שמצפה לתוכנית תמריצים הערב מצד הפד, הולך להתאכזב ■ הוא טוען שאין בעיה של נזילות בשווקים אלא יש בעיה של אשראי רע

השווקים בעולם דרוכים לקראת הודעת הריבית של הפדרל ריזרב הערב כשהתחושה הכללית הינה שהפדרל ריזרב יכריז על תוכנית תמרצים נוספת לכלכלה האמריקאית. אולם בכיר הפדרל ריזרב לשעבר רוברט הלר מצנן קצת את ההתלהבות של השווקים בעניין וטוען שלא תהיה תוכנית תמריצים נוספת מכיוון שאין בעיית נזילות בשווקים.

"המדיניות המוניטארית האגרסיבית מונהגת כבר בתקופה ארוכה - כ-3 שנים בערך", אמר הלר בראיון לרשת CNBC. "בשל כך אני מעריך שהפד עשה כבר את כל מה שהוא יכול לעשות. לכן, הגיע הזמן שהמדיניות הפיסקאלית תעשה את העבודה שלה".

הלר טוען שאין צורך בתוכנית תמריצים נוספת שכן אין בעיה של נזילות בשווקים, אלא קיימת בעיה של אשראי גרוע אצל חלק מהאזרחים והחברות הגדולות בארצות הברית. "אני גם לא מבין את הצורך בתוכנית תמרצים נוספת, שכן אספקת המזמונים בארצות הברית צומחת בקצב משביע רצון של 6%-6.5%, והפד צריך לתת זמן לכסף הזה לעשות את שלו".

בשל כך הלר אומר שכל מי שמצפה לתוכנית להקלה כמותית הערב הולך להתאכזב מכיוון שיש הרבה אנשים בפדרל ריזרב לא ממש מעוניינים בתוכנית תמריצים נוספת. "אני חושב שיש הרבה אנשים במועצת המנהלים של הפד, ובמיוחד בועידת השוק הפתוח, כמו גם הנשיאים של הפד, שמתנגדים לתוכנית תמריצים שכזו".