"אולי בקרוב נראה סלולר ללא הגבלה ב-79 שקל לחודש?"

צחי אברהם מכלל פיננסים לא מתרגש מהמבצע החדש של פרטנר: "ייתכן שבטווח הארוך הוא עשוי להשתלם לפרטנר דרך הוצאת מתחרה מהשוק, אבל בינתיים הנזק הוא ברור, חריף ומיידי"

"פרטנר ויתרה באופן סופי על השנים 2012-2013 על מנת להחליש את המתחרים החדשים. מדהים לראות את המהירות שבה הפרמיה על מחיר המניה הולכת ונשחקת - וכמעט מתפוררת", כך כותב צחי אברהם, אנליסט התקשורת בכלל פיננסים ברוקראז', בעקבות חשיפת גלובס מאתמול, על סלולר ללא הגבלה ב-88-98 שקל לחודש בפרטנר.

אברהם לא מתרשם מהמבצע החדש של פרטנר, וחוזר על המלצת "תשואת חסר", ללא מחיר יעד למניה. לדברי אברהם, "התנודות הגבוהות בתמחורי החבילות בשוק לא מאפשרות מחיר יעד 'יציב'. אני מקבל טווח מחירים נמוך עבור פרטנר ובגלל זה ההחלטה החריגה לא לתת מחיר יעד למניה".

"ייתכן שהמהלך הזה הוא בלתי נמנע והיה מתרחש בכל מקרה במוקדם או במאוחר בפרטנר", כותב אברהם. ייתכן שבטווח הארוך הוא עשוי להשתלם לפרטנר דרך הוצאת מתחרה מהשוק, אבל בינתיים הנזק הוא ברור, חריף ומיידי".

לדברי אברהם, המחיר החדש שפרטנר מציעה "ממסמר את השוק בחבילות נמוכות מ-90 שקל. גם בעוד תקופה, כשהחברות ירצו לשוב ולהעלות מחירים, יהיה קשה מאד לצאת מפוזיציית המחיר הנוכחית". יחד עם זאת, בטווח הארוך אברהם סבור כי אם גולן טלקום תצא מהשוק בשנתיים הקרובות, הדבר עשוי לשוב "ולהזחיל" את המחירים כלפי מעלה. "ונניח שהמהלך מצליח וגולן טלקום לא מצליחה לגייס מנויים בקצב שחשבה. האם בעוד שלושה חודשים אנחנו לא עשויים לראות מחיר חבילה חדש של 79 שקל?", תוהה אברהם.

עד כאן בצד החיובי לפרטנר. בכיוון השלילי אברהם מונה רשימת דברים "ארוכה מדי" לדבריו: ראשית, ירידת מחירים חדה נוספת תשפיע לרעה על ה-ARPU של פרטנר (הכנסה ממוצעת ממנוי - י.נ). שנית, אברהם צופה פגיעה ישירה במותג אורנג' - "הצרכנים יבינו מהר מאד שמדובר במוצר דומה לכל השאר וכי אין בו ייחוד קיצוני".

בנוסף, אברהם צופה השפעות שליליות של מחסור בשירות לקוחות, הנובעים ממכירה דרך אתר אינטרנט בלבד (כך מתכננת פרטנר במותג החדש 012 מובייל - י.נ). "ההשפעות האלה רלוונטיות כיום לגולן טלקום, והן יזלגו להשפעה על פרטנר. הזעם בפייסבוק יגיע, זה עניין של זמן", לדבריו.

אברהם צופה כי המתחרות של פרטנר לא יישארו מאחור: "האם יש להן ברירה מלבד להוריד מחירים ולתת אלטרנטיבות זולות נוספות לצרכן? המחיר הזול של פרטנר עשוי להיות 'הישג' לזמן מוגבל מאד", הוא כותב.