למה זינקה מניית נובה בכ-17% מתחילת החודש?

הערכות בשוק: החברה חתמה על עסקת מכירה לטושיבה, אשר צפוייה לייצר לה של מיליוני ואף עשרות מיליוני דולרים בשנים הקרובות

חברת נובה מזנקת היום (ד') כ-3.5% בבורסה בת"א, במחזור גבוה של כחצי מיליון שקל, לאחר שהודיעה מוקדם יותר על עסקת מכירה של מערכת מדידה עצמאית ליצרן זכרונות מוביל באסיה, בכדי לתמוך בפיתוח דור המוצרים הבא ב-10 ננו.

לפי דיווח החברה, מדובר ביצרן זכרונות מהמובילים בעולם שבחר במערכת ה-T600, מוצר הדגל של נובה בתחום מערכות המדידה העצמאיות, עבור תהליכי פיתוח הדורות הבאים של טכנולוגית NAND FLASH.

גבי זליגסון, נשיא ומנכ"ל נובה, אמר על העסקה: "אנו מאוד מרוצים מהישג אסטרטגי זה ומהבעת האמון של הלקוח. הנוכחות ההולכת וגדלה שלנו אצל חברות הנמצאות בחזית הטכנולוגיה מספקת עדות ברורה לעליונות הטכנולוגית של נובה, ליכולותינו להתמודד בהצלחה עם אתגרי השוק בטכנולוגיות המתקדמות ביותר ולקרוא קדימה את צרכי השוק. מערכת ה-T600 מאפשרת פיתוח אפליקציות בצורה מהירה ויעילה ונותנת מענה מיטבי לצרכי הפיתוח המאתגרים בטכנולוגיות המתקדמות ביותר שיהיו בשנים הבאות".

על פי הערכות בשוק מדובר בעסקה עם טושיבה, אליה מתכננת נובה להיכנס מזה מספר שנים רב כלקוח המהותי והגדול ביותר בתעשייה לצד אינטל. טושיבה מחזיקה בשליש משוק זכרונות ה-NAND FLASH, ותשתמש בטכנולוגיה של נובה לפיתוח הדור הבא של מוצרים המבוססים על שבבי 10 ננו.

נובה מעריכה כי ההסכם צפוי לייצר לחברה הכנסות של מיליוני דולרים, ועשרות מיליוני דולרים בשנים הבאות, ובנוסף לפתוח עבורה הזדמנויות נוספות בשוק זכרונות ה-NAND FLASH, זכרונות בלתי נדיפים המשמשים בייצור סמארטפונים וטאבלטים. שבב NAND FLASH הוא שבב זיכרון המאפשר כתיבה ומחיקה חוזרת ומאחסן את המידע לאורך זמן ללא תלות במקור חשמל כלשהו.