גורם רשמי ביוון: סמאראס יושבע הערב לראשות הממשלה

על פי הדיווחים מיוון, אנטוניס סמאראס יעמוד בראש קואליציה המורכבת מ"הדימוקרטיה החדשה", PASOK ו-"השמאל הדמוקרטי" ■ סמאראס יושבע לתפקיד אחרי שיעלה לארמון הנשיאות

גורם רשמי ביוון אומר כ אנטוניס סמאראס יושבע היום לתפקיד ראש הממשלה במדינה ויתחיל את כהונתו באופן רשמי. על פי גורם רשמי במפלגתו של סמאראס, "הדמוקרטיה החדשה", יעלה הערב סמאראס לארמון נשיא המדינה ויעדכן אותו בנוגע למאמצים שלו להרכיב ממשלה ביוון.

על פי הדיווחים שמגיעים מיוון, סמאראס הצליח להרכיב קואליציה יחד עם מפלגת ה-PASOK הסוציאליסטית בראשות שר האוצר לשעבר איוונגילוס ווניזילוס ומפלגת "השמאל הדמוקרטי" המתונה של פוטיס קוביליס, שבמהלך מערכת הבחירות התנגד להצטרפות לממשלה בראשות "הדמוקרטיה החדשה".

ראש מפלגת השמאל "סיריצה" אכלסיי ציפראס, שמתנגד בתוקף לתוכניות הצנע במדינה, אמר לעיתונאים היום שהממשלה החדשה שתקום ביוון לא תצליח להחזיק מעמד מכיוון שתוכניות הצנע עצמן לא יחזיקו מעמד לאורך זמן.

"מה שהמפלגה שלנו אמרה לכל אורך דרך זה שתוכניות הצנע המונהגות במדינה לא יצליחו להחזיק מעמד לאורך זמן", אמר ציפראס בראיון הראשון שהוא מעניק אחרי הבחירות. "ועכשיו כולם רואים שצדקנו".

ציפראס מתכוון בדבריו לכוונת הממשלה החדשה של סמאראס לפנות לאיחוד האירופי על מנת לפתוח במשא ומתן חדש על תנאי תוכניות הצנע של המדינה. באיחוד האירופי כבר הביעו נכונות עקרונית למהלך שכזה על מנת להפחית את השפעות תוכניות הצנע על האזרחים במדינה.