סוף סוף: מיקרוסופט הכריזה על עברית לווינדוס פון 8

אחרי שלוש שנים של המתנה, מיקרוסופט הודיעה שמערכת ההפעלה הסלולרית שלה תתמוך בעברית

מיקרוסופט הציגה הערב (ד') למפתחים בסן פרנסיסקו את היכולות החדשות של מערכת ההפעלה הבאה שלה לסלולריים - ווינדוס פון 8. הגרסה הבאה צפויה להגיע לטלפונים החדשים בסתיו הקרוב, כאשר הבשורה הגדולה, שלאחר 3 שנים שהיא קיימת, היא תתמוך גם בעברית. מה שיאפשר ליצרניות כמו נוקיה, סמסונג ו-HTC, להשיק מכשירים תומכים בישראל.

מיקרוסופט לא הסכימה לחשוף פרטים על פיצ'רים חדשים בווינדוס פון 8, במקום זה היא הציגה יכולות שהמערכת תתמוך בהם. המטרה של האירוע, הוא לחשוף את המפתחים לתוכנות שהם יוכלו לעבוד איתם.

מיקרוסופט מציעה בגרסה 8 עיצוב חדש לממשק הראשי שלה. הממשק בגרסה 7 כולל אריחים המציגים כל הזמן מידע מתחלף בהאפליקציות עצמן, כמו מזג האוויר, פגישות מהלוח שנה, מיילים או תמונות. הבעיה שהעיצוב הזה לא אפשר למשתמש לבחור את הגדלים של האריחים. מה שיצר מהר מאוד מגילה גדולה, שהמשתמש היה צריך לגלגל אותה כלפי מטה, בשביל להגיע לכל אפליקציה בה הוא מעוניין.

ווינדוס פון 8 מאפשרת גמישות רבה יותר בעיצוב, כך שניתן לבחור את גודל האריחים עליהן מוצגות האפליקציות. מה שמאפשר להציג בכל זמן נתון על המסך פחות או יותר אפליקציות לפי בחירת המשתמש.

תמיכה בכרטיסי זיכרון

גרסה 8 תתמוך גם במעבדים כפולי ליבה ובסוגי מעבדים מתקדמים יותר, כמו כן היא תאפשר שימוש בכרטיסי זיכרון בטלפונים. מלבד זה תהיה תמיכה ברזולוציות רבות יותר למסכים, כאשר למפתחים המוציאים אפליקציות, לא תהיה בעיה להציג את אותה אפליקציה עם מסך ברזולוציה שונה.

אקספלורר 10

אינטרנט אקספלורר 10 גם מגיע לגרסה 8, כאשר הוא מציע מהירות הגבוהה פי 4 מזו של הדפדפן בווינדוס פון 7.5.

מיקרוסופט מאפשרת שימוש במאגר המפות של נוקיה באפליקציות צד שלישי בגרסה 8, כולל אפשרות לשמירת המפות לתפעול ללא חיבור לאינטרנט.

טרנד התקשורת המאובטחת לטווח קצר - NFC, יאפשר למפתחי אפליקציות בווינדוס פון 8, לפתח שימושים באמצעותו ליישומים שלהם. מיקרוסופט גם תשתמש בטכנולוגיה הזו לקידום יכולת הארנק הסלולרי שלה, כאשר היא תציע יישום אחד המאפשר באמצעותו מספר שימושים. כמו תשלומים, קופונים וכרטיסי מועדון הנוסע המתמיד בחברות תעופה. כמו כן, תהיה אפשרות לבצע תשלומים בתוך אפליקציות.

מיקרוסופט התרברבה ששירות התשלומים שלה מאובטח מזה של גוגל, מכיוון שהאבטחה מתבצעת על כרטיס הסים ולא בטלפון עצמו.

מלבד החידושים האלו, ניתן יהיה לבצע עדכונים לגרסה 8 ישירות מהטלפון ללא חיבור למחשב, כאשר מיקרוסופט תתמוך בעדכונים לטלפונים הקיימים במשך שנה וחצי. בעלי מכשירים עם גרסה 7 או 7.5 לא יוכלו לעדכון לגרסה 8, במקום זה הם יקבלו גרסה בשם 7.8 עם יכולות נוספות שלא קיימות במערכת ההפעלה הנוכחית.