לאן נעלמו 4 מיליארד ד' מכספי התשתיות של אוקראינה ליורו 2012?

מפלגת האופוזיציה האוקראינית טוענת: חברות מפוקפקות שבבעלות אנשי מפלגת השלטון קיבלו את חוזי הבנייה לקראת הטורניר, וסכומי עתק התנדפו

לחצים כבדים מופעלים על אופ"א לחקור פרשת שחיתות רחבת היקף באוקראינה, מארחת יורו 2012, הנוגעים לחשדות של מפלגת האופוזיציה במדינה לגניבה של עד 4 מיליארד דולר מהכספים הממשלתיים שהוקצו לבניית התשתיות לטורניר.

רבקה הארמס, מנהיגת הסיעה הירוקה בפרלמנט האירופי, דורשת מארגון הכדורגל האירופי לבדוק מדוע ב-2010 בוטלו כל המכרזים התחרותיים לבניית התשתיות לקראת טורניר היורו. במקום לקיים את המכרזים, קיבלו חברות מפוקפקות את חוזי הבנייה של האצטדיונים, הכבישים ותשתיות נוספות. אחת מהחברות המדוברות יושבת במקלט המס בליז. לטענת חברי סיעות האופוזיציה באוקראינה, חלק מהחברות המדוברות נמצאות בבעלות חברי מפלגת השלטון במדינה.

הארמס הגרמנייה, שביקרה בשבוע שעבר בחראקוב, אמרה ל"גרדיאן" כי "אני הולכת לעמת את אופ"א עם כל השאלות הקשות, הם חייבים לקחת אחריות. אעלה את השאלות גם בפרלמנט האירופי. לאיזה כיסים פרטיים הלך הכסף?".

באוקראינה קיימת מחלוקת סביב העלויות האמיתיות של בניית התשתיות ליורו 2012. בוריס קולז'ניקוב, סגן ראש הממשלה, טוען כי המדינה הוציאה 5 מיליארד דולר על הפרוייקטים השונים, מהם 800 מיליון דולר עבור בנייה של אצטדיונים ושדרוג של מגרשים אחרים קיימים. באופוזיציה מתעקשים כי בפועל, הסכומים היו גבוהים בהרבה, ולא ברור לאן הם נעלמו.