"איטליה וספרד בדרך לחילוץ מלא; כלכלת העולם תזדעזע"

ג'יימי סטיוארט, כלכלן ומנהל מחלקת האג"ח ב-Fidelity Investments: "אנחנו בעניין המדינות הגדולות עכשיו - איטליה וספרד לא יוכלו לשרת את חובותיהן בזמן הקרוב"

איטליה וספרד צפויות לקבל תוכניות סיוע חיצוני במהלך 12 החודשים הקרובים, במהלך שיזעזע את הכלכלה העולמית - כך סבור ג'יימי סטיוארט, כלכלן ומנהל מחלקת האג"ח ב-Fidelity Investments בלונדון.

"שתי המדינות יפסיקו להיות מסוגלות לשרת את חובותיהן בשנים הקרובות, וייאלצו את הרשויות באירופה למצוא עבורן פתרון בדמות סיוע חיצוני - בכדי לשמור על שלמותו של גוש האירו", דברי סטיוארט.

חובותיהן של איטליה וספרד מסתכמים יחד בכ-2.8 טריליון אירו (3ץ6 טריליון דולר), פי 4 יותר מחובותיהן של יוון, פורטוגל ואירלנד גם יחד. החשש כי ממשלות שתי המדינות יזדקקו לסיוע חיצוני התגבר לפני שבועיים, לאחר שהאיחוד האירופי אישר תוכנית חילוץ לבנקים בספרד - בהיקף של 100 מיליארד אירו.

"אנחנו בעניין המדינות הגדולות עכשיו", אמר סטיוארט. "אי-אפשר למעשה להציל את איטליה ללא שינוי משמעותי בעלויות החוב הגרמני, שינוי בשיעור האינפלציה בגוש האירו, בערכו של מטבע האירו וכן שינוי מבני בגוש האירו כולו".