בן דב נפגש עם מוסדיים שיאשרו עסקת פרטנר

בעל השליטה בפרטנר נפגש בימים האחרונים באופן אישי עם כמה ממחזיקי האג"ח הגדולים של סקיילקס במשרדי גיזה זינגר אבן ■ עסקת פרטנר מותנית בהיענות של לפחות 50% ממחזיקי אג"ח סקיילקס להצעת רכש שתבצע החברה

אילן בן דב פועל נמרצות להשיג את הסכמת המוסדיים למתווה מכירת סקיילקס להאצ'יסון. ל"גלובס" נודע, כי בעל השליטה בפרטנר נפגש בימים האחרונים באופן אישי עם כמה ממחזיקי האג"ח הגדולים של סקיילקס (החברה השולטת בפרטנר) במשרדי חברת הייעוץ גיזה זינגר אבן שברמת גן, אשר ככל הנראה מעורבת בגיבוש העסקה עם האצ'יסון.

ככל הידוע, זו הפעם הראשונה בה נפגש בן דב בעצמו עם נושיו, מאז שחתם על עסקת האצ'יסון, במסגרתה תרכוש החברה הסינית את השליטה בסקיילקס (75% מההון) מידי סאני (בעלת השליטה בסקיילקס ויבואנית מכשירי סמסונג) תמורת 125 מיליון דולר. העסקה מותנית בהיענות של לפחות 50% ממחזיקי אג"ח סקיילקס להצעת רכש שתבצע החברה, שבה נכללת הצעת רכש למחזיקי האג"ח המשקפת "תספורת" של כ-15%, ולכן ככל הידוע רובם מתנגדים לה. התנגדות המחזיקים לעסקה היא שהביאה, לפי הערכות, את בן דב לערוך את הפגישות.

עוד נודע, כי בין היתר נערכו פגישות עם הראל פיננסים, מיטב, ילין לפידות ופסגות, אך לא הוצע בהן מתווה חדש לעסקה. "מטרת הפגישות הייתה בעיקר לשמוע ולהישמע", אמר אחד ממחזיקי האג"ח שנכח בפגישה. עוד הוא הוסיף, כי "בן דב הציג את תפיסת העולם שלו ושל האצ'יסון לגבי שוק התקשורת. הוא לא אופטימי, בהחלט מפוכח, ולא מנותק מהמציאות".

משתתף אחר בפגישה אמר: "כבר התרגלנו שבעלי שליטה שולחים שליחים להיפגש עם הנושים, והם מופיעים בעצמם רק כשהם באים לשוק לגייס כסף. בן דב לעומת זאת בא בעצמו, ויש מקום להעריך אותו על כך, ועל ניסיונו להציל את המצב לפני שיהיה מאוחר מדי".

לפני שבוע התקיימה אסיפה של חלק ממחזיקי האג"ח של סקיילקס, אליה הגיעו יהל שחר, מנכ"ל החברות סקיילקס וסאני, ויוסי ארד, יועצו של בן דב. האסיפה כונסה על ידי מחזיקי האיגרות הארוכות של סקיילקס, בהיקף כולל של כ-600 מיליון שקל, אשר בניגוד לסדרות הקצרות אינן נהנות משעבודים. בסוף החודש צריכה סקיילקס לשלם למחזיקי האג"ח הקצרות תשלומי קרן וריבית בסך כ-170 מיליון שקל, ומחזיקי האג"ח הארוכות ביקשו לזמן את האסיפה, בטענה כי העסקה המתגבשת עם האצ'יסון היא הסדר חוב דה-פקטו, כך שהתשלום הקרוב מהווה העדפת נושים. לבסוף ננעלה האסיפה ללא קבלת החלטות מיוחדות.

כדור השלג הגיע עד הונג קונג

כדור השלג של בן דב החל להתגלגל לפני כחודש, אז נרשמו נפילות חדות במניות התקשורת, ביניהן פרטנר, על רקע כניסת מתחרות לשוק ובראשן גולן טלקום. עקב הנפילה במניות, הודיעה סאני כי קיימת עילה לפירעון מיידי של חובה כלפי מחזיקי האג"ח, שכן היא חרגה מיחס הבטוחה לחוב ואין בידיה מניות נוספות של סקיילקס שאותן היא יכולה לשעבד.

כעבור עוד שבועיים סוערים בשוק התקשורת, במהלכם המשיכו המניות לצנוח, מיהר בן דב להונג קונג לחתום שם על העסקה למכירת השליטה בפרטנר לבעלת השליטה הקודמת בה - האצ'יסון. זו העמידה לבן דב הלוואת מוכר של 300 מיליון דולר (1.2 מיליארד שקל).