חברת החשמל קורסת - והדירקטוריון דן בבונוסים

על סדר היום של ועדת משאבי אנוש בדירקטוריון: "שחיקת שכר העובדים הבכירים" ■ מסמך סדר היום שהגיע לידי "גלובס" חולל מהומה בחברת החשמל, שבה הונהגו קיצוצים בהיקף מאות מ' ש' בתנאי השכר של העובדים

בשבועות האחרונים הם קראו לציבור לחסוך בחשמל, קידמו את העלאת תעריף החשמל בעשרות אחוזים והשתמשו בערבויות מדינה בהיקף 4.5 מיליארד שקל כדי להגדיל את החוב של החברה ל-70 מיליארד שקל.

היום (ה') התפנו ראשי חברת החשמל עיסוק בנושאים הרבה יותר מעניינים מבחינתם: הטבות לבכירים ובונוסים לראשי החברה.

"שחיקת שכר העובדים הבכירים", "תשלום לעובד על עמידה ביעדים - דגש על הבכירים", "תגמול אישי ליו"ר הדירקטוריון לשנת 2011", "תגמול אישי למנכ"ל, ליועץ המשפטי ולסמנכ"ל הכספים לשנת 2011" - אלה היו הנושאים המרכזיים בסדר היום של ישיבת ועדת משאבי אנוש וארגון של דירקטוריון חברת החשמל הבוקר בתל-אביב.

מסמך סדר היום שהגיע לידי "גלובס" חולל מהומה בחברת החשמל, שבה הונהגו בשנה האחרונה קיצוצים בהיקף מאות מיליוני שקלים בתנאי השכר של העובדים בהוראת ההנהלה.

"להנהלה אין בושה"כתב וועד המהנדסים בחברה והאשים את הנהגת וועד העובדים הארצית של החברה בשיתוף פעולה עם ההנהלה.

יצויין כי רק בחודש פברואר, לפני כ-4 חודשים, זכו היו"ר רון-טל ומנכ"ל החברה אלי גליקמן בתוספות שכר נדיבות לאחר שרשות החברות הסכימה להעלות את דירוג החברה באופן שהגדיל את שכרם של השניים בכ-14 אלף שקל לכ-60 אלף שקל בחודש. במסגרת העלאה זו הסכימו רון-טל וגליקמן לוותר על הבונוס השנתי.

מחברת החשמל נמסר בתגובה: "מדובר בהענקת תגמול אישי למנהלים המועסקים בהסכם עבודה אישי. זאת, על פי הקריטריונים שקבעה רשות החברות הממשלתיות".