בכיר ב'פד': הרחבת "אופריישן טוויסט" לא תעשה שינוי

נשיא שלוחת הפדרל ריזרב בריצ'מונד, ג'פרי לאקר, היה היחיד שהתנגד לתוכנית ■ לאקר: "בשעה שתחזית הצמיחה נחלשה בבירור, המדיניות המוניטרית אינה יכולה לטפל במכשולים שעומדים בפני צמיחה חזקה"

נשיא שלוחת הפדרל ריזרב בריצ'מונד, ג'פרי לאקר, הסביר היום (ו') מדוע היה המתנגד היחיד לתוכנית החדשה של ה'פד' להרחבת תוכנית "אפריישן טוויסט" ב-267 מיליארד דולר.

לטענתו של לאקר, המדיניות החדשה, אשר פורסמה ביום רביעי, לא תעשה שינוי מהותי בצמיחה הכלכלית ובשיעור התעסוקה, ללא הגדלה של האינפלציה בשיעור גבוה מהרצוי. "בשעה שתחזית הצמיחה נחלשה בבירור, המדיניות המוניטרית אינה יכולה לטפל במכשולים שעומדים בפני צמיחה חזקה", אמר לאקר. לאקר ציין כי תמרוץ מוניטרי יכול להיות מתאים אם תהיה נפילה ממשית ורציפה באינפלציה.

נזכיר כי ביום רביעי האחרון הפדרל ריזרב הודיע כי הוא מתכוון להרחיב את תוכנית "אופריישן טוויסט" ב-267 מיליארד דולר ולהאריך אותה עד דצמבר, מכיוון שהצמיחה בשוק העבודה האטה. ה'פד' הודיע כי התוכנית, במסגרתה מכר אג"ח קצרות טווח ורכש אג"ח ארוכות טווח בהיקף של 400 מיליארד דולר, תפעיל לחץ שיגרום לירידת שיעורי הריבית ארוכת הטווח ויעזור לתנאים הפיננסים.

עם זאת, כלכלנים רבים, וביניהם לאקר, שהיה היחיד מחברי ה'פד' בעלי זכות ההצבעה שהתנגד לכך, מעריכים כי התוכנית לא תמריץ את הכלכלה כפי שתוכנית רכישות אג"ח מגובות משכנתאות הייתה יכולה.