האם מסך ערוץ 1 יוחשך דווקא בזמן שידורי האולימפיאדה?

העיצומים ברשות השידור מתפשטים: עובדי ערוץ 1 יחלו לנקוט עיצומים החל ממחר

האם מסך ערוץ 1 יוחשך דווקא בזמן שידורי האולימפיאדה? העיצומים ברשות השידור מתפשטים: עובדי ערוץ 1 יחלו לנקוט עיצומים החל ממחר (ב').

אגודת העיתונאים החליטה כי אל העיצומים בקול ישראל שהחלו בשבוע שעבר יתווספו עובדי הטלוויזיה. על-פי התוכנית, מדי יום תשבות מחלקה אחרת ברשות השידור למשך מספר שעות.

גורמים באגודה מבטיחים כי אם דרישתם לא תיענה, המסך יוחשך, ולא מן הנמנע כי הדבר יקרה דווקא במהלך שידורי האולימפיאדה שצפויים להשיג לערוץ רייטינג גבוה.

בשבוע שעבר דווח ב"גלובס" כי ועדי העיתונאים של רשות השידור החליטו על עיצומים בתחנות קול ישראל, שכללו ביטול מהדורות חדשות מקוצרות בעברית ובערבית, ביטול מבזקי אמצע השעה, ביטול יומנים וכן קיום אסיפות עובדים יזומות במהלך שעות העבודה.

זאת - במחאה על כך שעובדי רשות השידור עדיין לא קיבלו את פיצויי השחיקה בשיעור של 12% שקיבלו עובדי המגזר הציבורי בישראל ב-2008.

באגודה טוענים כי אי-קבלת הפיצויים נובעת מהתעלמות הנהלת רשות השידור, משרד האוצר ומשרד השר ממונה על רשות השידור. "הסחבת המיותרת, מקצתה מסיבות פוליטיות ומקצתה בשל מחדלי ניהול, הביאה לכך שלדידנו כלו כל הקיצין", הסבירו באגודות העיתונאים.

בתוך כך, בית הדין לענייני עבודה בירושלים דחה היום את עתירת אגודות העיתונאים לבטל את המכרזים שהתקיימו ביום רביעי לתפקידי מנהל מחלקת הילדים והנוער ומחלקת הדרמה בערוץ 1.

בית הדין קבע דחה את העתירה מהטעמים הבאים: ראשית, העתירה הוגשה באיחור רב. לדברי בית הדין, "יש להניח כי על קיומה של ועדת המכרזים היה ידוע למבקשת זה מכבר, ואף על-פי כן היא השתהתה עד לרגע האחרון והגישה בקשה ממש ביום בו התכנסו הוועדות.

"שנית, בכל מקרה דבר קיומה של הבקשה התקיים רק לאחר שכבר החלה עבודת הוועדות. שלישית, בית הדין אינו נוהג לתת החלטות במעמד צד אחד כאשר לא נשמעה תגובת הצד שכנגד ובבהילות מסוג זה".