"המוחות המחודדים" ביותר בוול סטריט: הזהב יזנק 500%

כדי לעשות סדר בכל "הבלאגן" ולנסות להבין לאן מועדות פני השווקים, ריכזו עבורכם באתר "ביזניס אינסיידר" את התובנות של "המוחות המחודדים" ביותר בוול סטריט, החל ממוחמד אל אריאן וכלה בטוביאס לייבקוביץ'

בשבועות האחרונים, משקיעים רבים חשו דפיקות לב רבות שנגרמו להם בעקבות התנודתיות הרבה בשווקים, כאשר הכותרות החמות נעו בין משבר החוב האירופי לבין ההצהרות של הפדרל ריזרב.

בתחילה, נראה היה כי לאחר הבחירות ביוון לפני כשבוע, אז נבחרו המפלגות ה"פרו-אירופיות", השווקים ייכנסו לתקופת רגיעה. עם זאת, האכזבה מהצהרת ה'פד' לפיה הוא מרחיב את תוכנית ה"טוויסט", החזירה את התנודתיות לשווקים.

כדי לעשות סדר בכל "הבלאגן" ולנסות להבין לאן מועדות פני השווקים, ריכזו עבורכם באתר "ביזניס אינסיידר" את התובנות של "המוחות המחודדים" ביותר בוול סטריט.

1. דיויד רוזנברג - טוען כי הסקוויז הפיסקאלי הצפוי בשנה הבאה, במונחים של קיצוץ ההוצאות ההמשלתיות והעלאת המסים, עלולה לחתוך בכ-0.5% את שיעור הצמיחה.

2. ג'ו לבורגנה - דויטשה בנק - התייחס בדבריו לשוק התעסוקה המקרטע בארה"ב. "הנסיגה המתונה בתביעות האבטלה בשבועות האחרונים מעידה על כך שגם דוח התעסוקה לחודש יוני יישאר נמוך, בדומה לדוחות שפורסמו באפריל ומאי". לבורגנה צופה כי בחודש יוני יתווספו לסקטור הפרטי כ-90 אלף משרות ושיעור האבטלה יישאר על כנו - 8.2%.

3. טוביאס לייבקוביץ' - האנליסט הטכני הראשי של בנק ההשקעות ביטיגרופ, צופה כי האוכלוסיה המתבגרת של ארה"ב, דור ה"בייבי-בום", תחסוך יותר ותרכוש מניות בהיקפים גבוהים בעתיד.

4. סוסייטה ז'נרל - הזהב עשוי לזנק ב-500%. במחלקת האסטרטגיה של בנק ההשקעות ממליצים להגדיל את החשיפה לזהב ולגדר את ההשקעה באמצעות חשיפה לדולר. בסוסייטה טוענים כי השקעה בזהב תהיה אמצעי הגידור המושלם שבאמצעותו המשקיעים יוכלו להתמודד עם האפשרות שה'פד' יכריז בסוף על תוכנית QE3 חדשה.

5. מוחמד אל אריאן - "המדיניות של ה'פד' גורמת לעיוותים שייקח שנים לתקן". מנכ"ל קרן האג"ח פימקו, טוען כי המדיניות האקטיבית של ה'פד', שהכריז לאחרונה על הרחבת תוכנית ה"טוויסט", גורמת להקצאה לא נכונה של ההון ולעיוותים קשים בשווקים.

6. גולדמן זאקס - בבנק ההשקעות מעריכים כי יוון תישאר מקור הבעיות וחוסר הוודאות בשווקים, למרות תוצאות הבחירות, בהן זכו המפלגות הפרו-אירופיות, זאת בעקבות הלחצים הכלכליים איתם היא נאלצת להתמודד, ביניהם, קריסת הסקטור הפרטי,חובות הענק ושיעור האבטלה העצום.