אוניל: "תשכחו מאירופה, האיום האמיתי הוא כלכלת ארה"ב"

האסטרטג הראשי של גולדמן זאקס טוען בראיון ל-CNBC כי העלייה המתמשכת בתביעות האבטלה השבועיות בארה"ב היא עדות נוספת לכך שכלכלת ארה"ב נותרה שברירית ומהווה איום גדול יותר לשווקים

הבעיות בכלכלת ארה"ב, בייחוד בשוק התעסוקה, מציבות איום מהותי יותר לשווקים מאשר משבר החוב האירופי, כך טוען ג'ים אוניל, האסטרטג הראשי של בנק ההשקעות גולדמן זאקס .

במהלך ראיון ל-CNBC, אוניל טען כי למרות שכיום השווקים מתרכזים בבעיות האירופיות, כגון ספרד ויוון, העלייה המתמשכת בתביעות האבטלה השבועיות בארה"ב היא עדות נוספת לכך שכלכלת ארה"ב נותרה שברירית ומהווה איום גדול יותר לשווקים. "אני לא סבור שמשבר החוב האירופי מהותי כל כך לשווקים שמחוץ לאירופה", דברי אוניל.

נזכיר כי דוח התעסוקה האחרון לחודש מאי, היכה בתדהמה את כל האנליסטים והראה שהמשק האמריקני ייצר כ-69 אלף משרות בלבד, כאשר במקביל שיעור התעסוקה עלה בחזרה לרמה של 8.2% והוכיח לכולם כי שוק התעסוקה עדיין מהווה את עקב אכילס של הכלכלה האמריקנית. בנוסף, תביעות האבטלה השבועיות מתקרבות לרמה של 400 אלף - רמה קריטית המשקפת מגמת עלייה בשיעור האבטלה.

בהתייחסו לנתונים אלה, אוניל אמר: "המספרים הללו מהווים דאגה גדולה יותר מכל מה שמתרחש במדינות גוש האירו. אירופה אינה מנהלת את העולם".

בהמשך דבריו אוניל טען כי משבר החוב האירופי גורם להגברת חוסר האמון גם בארה"ב - עניין שיוביל להמשך הירידות בשווקים גם בקיץ הקרוב. עם זאת, אוניל נשאר אופטימי וטוען כי ברבעון הבא כלכלת ארה"ב תתאושש.