לאחר זינוק של 700% בחודשיים: רוזטה הגישה תשקיף

מצב החברה, המפתחת בדיקות ייחודיות לאבחון מחלות, השתפר בין היתר לאחר שהחזירה לעצמה את הזכויות לקניין הרוחני שלה

רוזטה ג'נומיקס, המפתחת בדיקות ייחודיות לאבחון מחלות, רשמה בחודשיים האחרונים עליות של יותר מ-700%. רוזטה, הנסחרת לפי שווי של 22 מיליון דולר בנאסד"ק, פרסמה תשקיף לגיוס של עד 35 מיליון דולר (ובפועל כנראה תגייס כמה מיליוני דולרים) במחיר שלא נמסר.

רוזטה ביצעה מאז אפריל שלושה גיוסים, כולם בדיסקאונט, בהיקף כולל של 8 מיליון דולר ובמחירי מניה של 2.5 דולר, 3.5 דולר ו-11.5 דולר. מניית רוזטה נסחרה הבוקר לפי מחיר של 11.75 דולר. במסחר המקדים לפתיחה בנאסד"ק ירדה המניה ב-5%.

התנופה במניית רוזטה בחודשים האחרונים מגיעה אחרי שחלק ממשקיעי החברה כבר הריחו את סופה. בינואר 2012 היו בקופתה 730 אלף דולר בלבד, והיקף המכירות ב-2012 עמד על 103 אלף דולר בלבד. כמו כן, היא עמדה בפני איום מחיקה מן הנאסד"ק.

באותו חודש הודיעה רוזטה על הסכם שגיבשה, למכירת חלק מנכסי הקניין הרוחני שלה; במקביל, גורם המקושר לרוכש הפוטנציאלי העניק לה הלוואת הצלה של 1.75 מיליון דולר, אשר העירבון עליה היה מלוא ההחזקות על נכסי הקניין הרוחני שלה, לבד משש הבדיקות שהיא כבר משווקת. הסכם המסחור לא הסתייע, ורוזטה נותרה עם הלוואה בריבית גבוהה ונכסים כלואים בהסכם העירבון.

חתם ההנפקה הוא Aegis Capital. עודד הר אבן הוא מפירמת עורכי הדין הבינלאומית זיסמן, אהרוני, גייר ושות' בניו- יורק (ZAG/SW), הוא ייצג את חברת החיתום Aegis קפיטל קורפ בכל שלוש ההנפקות שהיו בחברה מאז אפריל.

הודעה תמימה ומקפיצה

מצבה של החברה השתפר לאחר כמה אירועים: באפריל ביצעה גיוס של 1.3 מיליון דולר לפי מחיר של 2.25 דולר למניה (מתואם לאיחוד המניות שבוצע לאחר מכן). בתחילת מאי ביצעה החברה איחוד של 15 מניות למניה אחת, וגיוס נוסף לפי 3.5 דולר למניה.

ב-16 במאי קיבלה אחת הבדיקות של רוזטה אישור שיפוי מחברת הביטוח הממשלתית של ארה"ב, מדיקר (מהלך המקביל לכניסה לסל הבריאות בישראל). הידיעה הקפיצה את מניית החברה ב-200% - נסיקה שנתנה את האות לחזרת המשקיעים אליה. בתנאים כאלה, אפילו הודעה תמימה יחסית על מינוי בכיר לשעבר בג'ונסון אנד ג'ונסון לדירקטוריון החברה, הספיקה כדי להקפיץ את המניה למחיר של 16 דולר (900% בחודש).

בסוף מאי הצליחה רוזטה לגייס 6.5 מיליון דולר נוספים, לפי מחיר של 11.5 דולר למניה; וביום חמישי האחרון הצליחה החברה להגיע להסכם להחזרת החוב מינואר, לבד מה-300 אלף דולר ההמירים למניות, לפי 1.4 דולר למניה. החזר החוב ישחרר את כל הקניין הרוחני של רוזטה לרשותה.

בונים צוות מכירות

נציין כי למרות העליות היפות במחיר המניה, רוזטה ג'נומיקס עדיין סובלת ממכירות נמוכות מאוד, הנמצאות במגמת ירידה. השוק מעריך כנראה, כי השיפוי לבדיקה שלה יאפשר עלייה חדה בהכנסות, אך חובת ההוכחה עדיין מוטלת על החברה.

מנכ"ל רוזטה, קן ברלין, אמר ל"גלובס": "נראה כאילו המוצרים שלנו נמצאים בשוק עידן ועידנים, אך למעשה הם מעולם לא שווקו כראוי, כי לא היה להם שיפוי וצוות המכירות היה קטן מאוד. כעת אנחנו בונים את צוות המכירות שלנו, ומקווים לראות גידול משמעותי. כמו כן, נחזור להשקיע במו"פ, שיתרחש בישראל".

מניית רוזטה
 מניית רוזטה