יחימוביץ': "נתניהו מייצר עוד ועוד הוצאות למעמד הביניים"

ראש האופוזיציה טוענת כי הגיעו לידיה מסמכים החושפים את כוונת נתניהו לקצץ 1.3 מיליארד שקל מתקציב הרשויות המקומיות ■ "משמעות הקיצוץ היא שרוב משקי הבית, אשר ממילא כורעים תחת הנטל, יאלצו בעקבות הקיצוץ לשלם עוד מכיסם"

ראש האופוזיציה, ח״כ שלי יחימוביץ׳, טוענת היום (ג') כי הגיעו לידיה מסמכים החושפים את כוונת נתניהו להסית קיצוץ של 1.3 מיליארד שקל על הרשויות המקומיות בישראל. לדבריה, מדובר בקיצוץ של בין 7% ל-10% בתקציב השוטף של הרשויות.

מיחימוביץ' נמסר כי "הקיצוץ יחול על הערים המרכזיות בישראל בהן מתגוררים בפועל רוב אזרחי המדינה: אשדוד, ת״א-יפו, חיפה, ירושלים, באר שבע, חדרה, אשקלון ועוד. הדבר יפגע אנושות בשרותי החינוך, הרווחה ובשירותים המוניציפאליים של הערים המרכזיות בישראל".

"נתניהו מרסק את השלטון המקומי , ומייצר עוד ועוד הוצאות למעמד הביניים. משמעות הקיצוץ היא שרוב משקי הבית, אשר ממילא כורעים תחת הנטל, יאלצו בעקבות הקיצוץ לשלם עוד מכיסם על שירותים שמגיעים להן בדין וממומנים ע"י המיסים שהם כבר משלמים. נתניהו שוב נותן ביד אחת ולוקח מהשנייה - ומתווה את מדיניותו לריסוק חברתי שהוא ההיפך הגמור מצדק חברתי", כך דברי יחימוביץ'.

לטענת יחימוביץ', הכוונה היא לקצץ בתקציביהן של רשויות כמו אשדוד, ת״א, חיפה, באר שבע, חדרה, אשקלון ועוד, "אשר כבר כעת נמצאות בתת-תקצוב של המדינה, כדי 'לתעדף' רשויות חלשות".

עוד הוסיפה יחימוביץ' כי "צעדיו של נתניהו יביאו לקריסתן הכלכלית של רשויות מקומיות הנמצאות כיום באיזון כלכלי עצמאי, יעלו באופן דרמטי את ההוצאה הפרטית על חינוך, יגרמו למשפחות מהמעמד הבינוני והנמוך הוצאות אדירות על חינוך ולמעשה יגדילו בצורה ניכרת את הפערים החברתיים בישראל. גזירת ריסוק השלטון המקומי ומערכת החינוך בישראל היא הסנונית הראשונה של רה״מ נתניהו בבניית תקציב 2013, שכל כולו הגדלת הפערים, שחיקת מעמד הביניים ושיסוי תושבי ישראל זה בזה. נתניהו לא ינוח ולא ישקוט עד שירסק סופית גם הרשויות האיתנות שעדיין עומדות על הרגליים".