נא להכיר: הקונספט שהפך את האירוח הכפרי לרשת גדולה

רשת אוליב חוגגת שנתיים: מדובר ביתרונות של רשת גדולה עם אלה של אירוח כפרי

מי שחשב שסטארט-אפ יש רק בהיי-טק מוזמן להכיר את רשת אוליב, שחוגגת שנתיים, ולגלות שגם בתיירות אפשר להמציא את הגלגל מחדש. גם אם בהתחלה נתפסה הרשת כעוף מוזר, הקונספט נקלט והכניס משב רוח מרענן לענף התיירות. עמית פורת, היזם, מספר שייסד חברת ניהול ושיווק לתיירות "במטרה ליצור רשת אירוח כמו רשתות בתי מלון, שתכניס לאירוח הכפרי שירות אישי עם ערכים מלונאיים". בשלב הבא חיפש ומצא אתרים למיזם שבהם עד שלושים חדרי אירוח, ופנה לבעלי עסקים ולאנשי נדל"ן שהקימו מתחמי תיירות אבל העדיפו להעביר את הניהול לידיים חיצוניות. האתרים שודרגו והותאמו לסטנדרט שבחר, והוא יצא לרשת חדשה.

עד כה צורפו ליוזמה 9 מתחמים מסוגים שונים, מרביתם בצפון. המיקס שנוצר מציע מבחר של אפשרויות למגוון קהלים: סוויטות זוגיות, צימרים למשפחות, ווילות לחבורות. בתמהיל הזה יכולים מרבית הלקוחות למצוא יעד מתאים ולייצר "טיול מתגלגל" - כזה שמתחיל באתר אחד וממשיך באחרים, גם אם הם באזורים שונים בארץ. היתרון הבולט הוא שמרכז ההזמנות משרת את כל הרשת, ובשיחה אחת יתאמו לכם אירוח להיכן שתרצו להתגלגל הלאה ולכמה זמן שתרצו - אופציה שלא קיימת בשגרה של אירוח כפרי. אנחנו למשל התחלנו בכינרת, המשכנו לגליל וקינחנו בנצרת.

התחלנו בבריזה בכפר במושב רמות. מתוך 11 היחידות יש שש משפחתיות, שתי זוגיות ושלוש שיכולות להתאים גם וגם, ובהן התאכסנו. מבחוץ הרושם הוא כפרי למדי, אבל בפנים ציפתה הפתעה. יחידת האירוח יפת מראה, מעוטרת בריהוט עץ תכלכל ושמנתי, עם שלל פינוקים בחלל המרווח: ג'קוזי גדול, שני מסכי טלוויזיה, ערסל בחצר, ורק המקלחת הייתה קצת דחוקה, אולי בגלל הסאונה היבשה שחלקה איתה את החלל.

ארוחת בוקר מוגשת בחדר אוכל ויש גם ספא נחמד עם ג'קוזי גדול ועם חדרי טיפולים. הסביבה שופעת אפשרויות טיול ובילוי. בקיץ מקבלים אורחי הרשת כרטיסי מתנה לאטרקציות באזור.

המשכנו לדולפין וילג' במושב שבי ציון. במתחם 22 חדרים במבנים נטולי חן. העיצוב הפנימי לעומת זאת מודרני, החדרים מרווחים והמקלחת ענקית וכיפית. החצר משותפת לשכנים ויש חדר אוכל שלידו מיני ספא פתוח עם ג'קוזי, סאונה ומיטות שיזוף. הבונוס הוא חוף ים ציורי במרחק הליכה.

קינחנו בוילה נצרת, הממוקמת בלב העיר. המקום הזה מתאים יותר לזוגות, אבל גם משפחות יסתדרו. מבנה האבן הציורי משלב חדש וישן, חומרים טבעיים ומודרניים, ומעליו בר מקומי מדליק. החדרים עצמם, 18 במספר, נזיריים משהו, פשוטים, נטולי אקססוריז ומשדרים שקט. אין מקרר והטלוויזיה בלוויין לא תמיד ידידותית, אבל אתרי התיירות העיקריים נמצאים בטווח הליכה רגלית, כמו גם מסעדות מצוינות וחנויות שוות. הקושי היחיד הוא החניה. ואיך עברה ההתגלגלות? המעבר בין האתרים היה חלק, סיימנו באחד וכבר חיכו לנו באחר. השירות היה איכותי והחזות האחידה מרגישה כמו בית: השילוט, מוצרי הרחצה הממותגים, דף המשוב שבחדר והספר על הרשת המציע שפע של טיולים סביב כל אתר. ברשת פועל גם יועץ טיולים שמציע עזרה בבחירת אטרקציות ומסלולים.

בסך-הכול מונה רשת אוליב 125 חדרים, והשאיפה היא לגדול, וגם להגיע לקהל מחו"ל, שמאוד אוהב את האופציה ה"מתגלגלת". לישראלים יצא לאחרונה פיילוט חדש - מנוי שנתי לשבוע נופש, שניתן להוסיף לו מרכיבים (ספא, מסעדות וכדומה).

מנוי יכול לצרף לחופשה חברים או בני משפחה שיקבלו 20% הנחה, מה שמוביל ליתרון הגדול ביותר ברשת - המחירים השפויים. בעידן שבו יש אינפלציה במחירי הלינה, באוליב מאפשרים לכל נופש למצוא את הנישה המתאימה לו ולכיסו. באתר האינטרנט מתפרסמים מבצעים של הרגע האחרון ויש גם מועדון לקוחות, המעודכנים במייל באופן שוטף וצוברים ניקוד המקנה להם גמול בכל אירוח (טל' 04-9531153 www.olivebb.com).