שעון ההשקעות המחזורי של סיטי מראה: קנו מניות עכשיו

במזכר ששלח ריצ'ארד שלבאץ', אסטרטג בבנק ההשקעות, ללקוחות הבנק, הוא כתב כי שעון ההשקעות מצביע היום על השעה 8 - המראה כי עברנו את התקופה הקריטית של המשבר ואנו נמצאים כעת בתקופת התאוששות

על דבר אחד כולם מסכימים בימים אלו: התנודתיות בשווקים הגיעה לשיא. במחלקת האסטרטגיה של בנק ההשקעות סיטיגרופ, טוענים כי דווקא בתקופה זו עדיף לצאת ב"מסע קניות" בשוק המניות, תוך שהם מבססים את ההערכה שלהם על "שעון ההשקעות" שהם יצרו.

במזכר ששלח ריצ'ארד שלבאץ' (Richard Schellbach), אסטרטג בבנק ההשקעות, ללקוחות הבנק, הוא כתב כי שעון ההשקעות מצביע היום על השעה 8 - המראה כי עברנו את התקופה הקריטית של המשבר ואנו נמצאים כעת בתקופת ההתאוששות.

השעון של סיטי / צלם: businessinsider אתר
 השעון של סיטי / צלם: businessinsider אתר

עם זאת, שלבאץ' כותב גם כי ההתאוששות של החברות התעשייתיות עדיין לא בשיאה וכי יש להיזהר מהשקעות במדינות המתפתחות. "אולם, בטווח הבינוני, הנכסים המסוכנים עשויים להציג ביצועי יתר.

שעון המחזוריות של סיטי מחולק לארבעה רבעים, כאשר הרבע הראשון (בין 12 ל-3) מציג תקופה של האטה, אז מומלץ להשקיע במניות דפנסיביות ובאג"ח ממשלתיות. הרבע השני (בין 3 ל-6) מציג תקופה של מיתון, אז ממולץ להשקיע בחברות בצמיחה ובאג"ח קונצרניות יציבות. הרבע השלילי (בין 6 ל-8) מציג את התקופה של ההתאוששות הכלכלית, בה מומלץ להשקיע במניות עם שווי שוק נמוך ובמניות ערך. הרבע האחרון מתייחס לתקופת ה"בום" הכלכלי - בה הבנק מציע להשקיע, בין היתר, בסחורות במניות עם שווי שוק גדול ובמניות בחו"ל.

לפי סיטי, אנו נמצאים כעת ב"נקודה מתוקה" לרכוש מניות, שכן זוהיהתקופה שלפני ה"בום הכלכלי המתואר ברבע האחרון.