"מדינות גוש האירו איבדו את בתוליהן, גרמניה לא תחלץ אותן"

בראיון ל"בלומברג", טוען הכלכלן הפסימי נוריאל רוביני כי הגרמנים חוששים ממספר דברים כגון, חוסר פעולה מצידן של מדינות גוש האירו והסיכון העצום המגולם בגיבוי שהם מעניקים לכמויות האשראי שיוזרמו למדינות אירופה החלשות

מחר צפוייה להיפתח פסגה אירופית נוספת, כאשר מנהיגי גוש האירו חלוקים בדעתם בדבר הנפקת אג"ח אירופיות משותפות ("אירו-בונדס") לבין המשך העמקת האינטגרציה - בה תומכת קאנצלרית גרמניה אנגלה מרקל. הכלכלן הפסימי נוריאל רוביני, טוען כי גרמניה לא תסכים לעמדה אחרת ולא תחלץ מדינות נוספות בגוש האירו.

בראיון ל"בלומברג", רוביני טען כי הגרמנים חוששים מ-3 דברים. האחד: "סכנה מוראלית", כלומר רוביני מציין כי הגרמנים חוששים שבמקרה שגרמניה תסייע לספרד ואיטליה אז הדבר יגרום להן "לשבת בחיבוק ידיים" ולא לנקוט בצעדים נוספים שיעודדו את הצמיחה ויגיבילו את הגרעון שלהן.

שנית, לפי רוביני, הגרמנים חוששים כי במקרה ויסכימו לצעדים שבהם תומכים איטליה וצרפת, וצעדים אלו לא יסייעו לגוש האירו להיחלץ מהמשבר אז האשמה תיפול עליהם, "כך שהם לוקחים סיכון ענק", מציין רוביני.

החשש הנוסף שמעיב על הגרמנים, הוא הסיכון העצום המגולם בכך שהם יעניקו לאשראי שיוענק למדינות גוש האירו החלשות - כגון איטליה, ספרד ופורטוגל.

במהלך דבריו, הכלכלן הנודע השווה את הגרמנים לחתן המתבקש להתחתן עם כלה בתולה, אך לפני שהוא מוכן לעשות כך הוא מבקש לראות עדות לבתוליה.