רשות שדות התעופה ביטלה ההסכם עם "גלובל אקסצ'יינג"

רש"ת תצא למכרז חדש לאחר שהודיעה על ביטול ההסכם עם חברת המרת המט"ח ■ ההחלטה "להיפרד" מ"גלובל אקסצ'יינג" נובעת משערי המרת מט"ח לא סבירים, לטענת הרשות

רשות שדות התעופה (רש"ת) החליטה היום (ד') על ביטול ההסכם עם חברת "גלובל אקסצ'יינג", בעלת ההרשאה להמרת מט"ח בנתב"ג ועל יציאה למכרז חדש. ההחלטה תיכנס לתוקף מתחילת חודש יולי הקרוב.

ההחלטה "להיפרד" מ"גלובל אקסצ'יינג" נובעת, כך לטענת הרשות, משערי המרת מט"ח לא סבירים בצורה קיצונית של "גלובל אקסצ'יינג" הפוגעים בציבור הנוסעים ובעיקר בנוסעים הנכנסים. "לאחרונה התקבלו תלונות של נוסעים שקבלו על תעריפים גבוהים והנושא נדון גם בוועדת הכלכלה של הכנסת. רש"ת נקטה בכל הצעדים העומדים לרשותה, לרבות הצבת שלטים גדולים הקוראים לציבור להשוות את המחירים של שתי החברות הפועלות בנתב"ג בסמיכות זו לצד זו, ולבדוק את המחירים לפני ביצוע העסקה", נמסר מהרשות.

על פי נתוני הרשות, למעלה מ-80% מהציבור בחר לבצע את המרת המט"ח בבנק הפועלים, ששערי ההמרה בו סבירים. עוד נמסר כי רש"ת נפגשה עם ראשי גלובל אקסצ'יינג' מספר פעמים ודרשה מהם להציע לציבור הנוסעים מחירים סבירים. "החברה התחייבה שבתקופת הביניים, שערי ההמרה והעמלות יהיו כמקובל בבנקים המרכזיים. נמשיך לעקוב ולוודא כי החברה עומדת במחויבותה זו.

"רש"ת מחויבות לרמת שירות גבוהה והוגנת כלפי המשתמשים במתקניה כערך עליון, ולכן נקטה בצעד קיצוני וחריג זה - וזאת על מנת להגן על ציבור הנוסעים", נמסר.