אגודת העיתונאים פרשה בזעם ממועצת העיתונות

זאת במחאה על "הליך בחירה לא תקין", לטענתה, של נשיאת המועצה דליה דורנר לקדנציה נוספת ■ דורנר קרא לארגון העיתונאים החדש להצטרף למועצה

אגודת העיתונאים בתל-אביב פורשת ממועצת העיתונות במחאה על "הליך בחירה לא תקין", לטענת האגודה, של נשיאת מועצת העיתונות דליה דורנר לקדנציה נוספת. לדברי מנכ"ל מועצת העיתונות, אריק בכר: "יש למועצה יועצת משפטית, והיא מגבה את ההליך".

בניגוד גמור למליאות מועצת העיתונות שנוטות להיות רגועות, סערה פילחה היום (ד') את השקט שנוהג לאפיין את המליאה בימים כתיקונם. מליאת מועצת העיתונות התכנסה היום במטרה לבחור 25 נבחרי ציבור למועצה מתוך 29 מועמדים וכן לבחור מחדש את המועמדת היחידה שופטת העליון לשעבר, דליה דורנר, לנשיאת המועצה.

זמן קצר לאחר שהחלה המליאה הודיעו חברי אגודת העיתונאים בתל-אביב, בראשות היו"ר רותם אברוצקי, כי הליך הבחירה של דורנר אינו תקין.

"התברר לנו במהלך הישיבה שהמליאה 'היוצאת' היא גם זאת שמצביעה ובוחרת למעשה את הנשיאה. זאת במקום שהמועצה החדשה תבחר את הנשיאה", אומר אברוצקי. "איפה נשמע דבר כזה? זה הליך לא תקין. עוד גילינו במהלך המליאה שהנשיאה הודיעה שאם היא לא תהיה זאת שבוחרת את הסגנית שלה לתפקיד, היא לא מסכימה לשמש בתפקיד, ובכך למעשה היא הציבה אולטימטום".

"הודענו לחברי המועצה שאנחנו לא מתכוונים לשתף פעולה עם הליך לא תקין שכזה, ולכן אנחנו פורשים מהמליאה, ואז קמנו 6 חברי אגודה וכאיש אחד יצאנו החוצה. בישיבת ההנהלה הקרובה של האגודה אנחנו נהפוך את הפרישה הפיזית מהמועצה לפרישה פורמלית", אמר אברוצקי, שהוסיף כי מועצת העיתונות היא "גוף מסואב ומלא בעיוותים".

גורמים המקורבים למועצה טוענים כי ברקע הפרישה עומדת ההצעה שעלתה מטעם אגודת העיתונאים להביא לבחירה של נשיא חדש למועצה. חברת האגודה יהודית יחזקאלי פנתה בעניין לפרופ' אמנון רובינשטיין, אך זה סירב לאחר ששמע שדורנר עדיין מועמדת לתפקיד.

עוד טוענים הגורמים כי באגודת העיתונאים יש לאחרונה ביקורת קשה מאוד על ההתנהלות הכספית בתוך מועצת העיתונות.

"לא מובן לי אישית על מה המהומה הרבה שאגודת העיתונאים עשתה", אומר מזכ"ל מועצת העיתונות, אריק בכר. "זה מאוד מצער, כי זאת הייתה תגובה בלתי סבירה לחלוטין, ואני מקווה שהיא לא הייתה מתוכננת מראש. בכל אופן, אנחנו מקווים שזאת לא החלטה בלתי הפיכה".

בתשובה לשאלת "גלובס" מדוע הבחירות לא התבצעו על-ידי מליאת מועצת העיתונות החדשה, כפי שהציעה אגודת העיתונאים בתל-אביב, ענה בכר: "הרכב המועצה לא השתנה כמעט, למעט 9 נציגים חדשים מתוך כ-80 חברי מליאה. בסך-הכול היינו צריכים לבחור היום 25 מועמדי ציבור שרובם המוחלט מכהנים היום. אז אם הטענה היא שהם רצו שהמועצה החדש תבחר את הנשיאה, אז זה לא מחזיק מים, כי הרכב המועצה החדש כמעט זהה לזה הישן".

בכר הוסיף כי לאחר פרישת האגודה קראה דורנר לארגון העיתונאים החדש שהוקם לאחרונה להצטרף למועצה. "זה האינטרס שלנו כמועצה שיהיו בה כמה שיותר חברים", הסביר בכר.

"זה לא כזה פשוט", אומר אברוצקי בהתייחס לכניסת האיגוד החדש למועצה. "צריך בשביל מהלך כזה לשנות את התקנונים של המועצה. אני לא רואה את זה קורה כל-כך מהר, ובכלל מעניין לראות אם האיגוד החדש יוכל לשים 40 אלף שקל דמי חברות במועצה".