נתוני אבטלה מאכזבים בגרמניה: עלייה במספר המובטלים

על פי נתוני משרד העבודה הגרמני, נרשמה עלייה של 7,000 במספר המובטלים במדינה מה שהותיר את שיעור האבטלה על 6.8% ■ התחזיות דיברו על ירידה לרמה של 6.7%

מספר נתוני מאקרו משמעותיים עבור היבשת האירופית צפויים להתפרסם היום על רקע הדריכות בשווקים לקראת פסגת מנהיגי היבשת שתתקיים היום ומחר בבריסל. הנתון המשמעותי של היום, ושכבר פורסם, הינו שיעור האבטלה בגרמניה, הכלכלה הגדולה ביותר בגוש האירו. בהמשך היום התפרסמו נתונים נוספים לגבי גוש האירו שכללו בין היתר מדד הסנטמנט הכלכלי.

הנתונים המרכזיים היום, כאמור, הם נתוני האבטלה בגרמניה לחודש מאי. משרד העבודה הגרמני דיווח היום שמספר האנשים המובטלים במדינה עלה ב-7,000 איש, בחישוב מותאם עונתית, בעוד ששיעור האבטלה במדינה נותר ללא שינוי לעומת חודש מאי ועומד על 6.8%. התחזיות דיברו על קיפאון במספר הבלתי מועסקים וירידה בשיעור האבטלה לרמה של 6.7%.

על פי נתוני משרד העבודה הגרמני, הנתונים הלא מותאמים מצביעים על ירידה של 46 אלף במספר הבלתי מועסקים במדינה. "שוק העבודה האיתן של גרמניה מאבד מומנטום", אומר קארסטין ברזיסקי, כלכלן ב-ING Bank. "זה עדיין לא סיבה לדאגה עבור הכלכלה הגרמנית עצמה, אבל זה כן מדאיג עבור שאר הכלכלות בגוש האירו".

בהמשך היום פרסמה הנציבות האירופית את מדד הסנטמנט הכלכלי של גוש האירו. על פי הנציבות, המדד של חודש יוני רשם ירידה לרמה של 89.9 נקודות מרמה של 90.5 נקודות בחודש מאי, כשהתחזיות דיברו על ירידה לרמה של 88.8 נקודות. גם מדד אמון הצרכנים של גוש האירו לחודש יוני רשם ירידה לרמה של (19.8-) נקודות לעומת (19.3-) נקודות בחודש מאי.

גם מדד אמון התעשייה לחודש יוני רשם ירידה לרמה של (12.7-) נקודות מרמה קודמת של (11.4-) נקודות בחודש מאי בעוד שמדד אמון מגזר השירותים ירד לרמה של (7.4-) מרמה קודמת של (5.2-). רק שני מגזרים רשמו החודש עלייה: מדד המסחר הקמעואני עלה מ-(18.1-) נקודות ל-(14.9-) נקודות ומדד הבניה עלה לרמה של (28.1-) מרמה קודמת של (30.2-) נקודות.