דיסקונט צפוי לממן 50% מרכישת כת"ש על ידי בלווטניק

יעמיד אשראי של כ-600 מיליון שקל לאחר שבלווטניק לא הגיע להסכמות עם בנק הפועלים ולאומי

לן בלווטניק נערך לרכישת כלל תעשיות : לאחר שבלווטניק לא הגיע להסכמות עם בנק הפועלים ולאומי, צפוי בנק דיסקונט לממן כ-50% מהעסקה, כך לפי הערכות בשוק ההון היום (ה').‏

חברת ‏ACCESS‏ של המיליארדר בלווטניק מחפשת מימון לרכישת כ-50% מהמניות תמורת 1.27 מיליארד שקל. ככל הידוע דיסקונט יוביל את המימון בסינדיקציה ויעמיד אשראי בהיקף כולל של מעל ל-600 מיליון שקל, כשהעסקה כבר ככל הנראה אושרה עקרונית בדיסקונט.

‏על פי הידוע את יתרת הסכום תממן אקסס ממקורותיה העצמיים. מאקסס נמסר "אין תגובה", ומדיסקונט נמסר כי "לא נוכל למסור מידע על לקוחות".

‏ב-20 במאי הודיעה קבוצת אי.די.בי על הסכם למכירת מרבית החזקותיה (49.9%) בכלל תעשיות לאקסס של בלווטניק לפי שווי חברה של 2.55 מיליארד שקל. התמורה הכוללת שאי.די.בי פתוח, המחזיקה במניות כת"ש, צפויה לקבל עם השלמת העסקה הזו צפויה להסתכם בכ-1.27 מיליארד שקל, ועשויה לצמוח לסך של כ-1.54 מיליארד שקל אם תנצל זכות שנשמרת לה למכור גם את יתרת מניותיה בכת"ש (ההחזקה הכוללת של קבוצת אי.די.בי עומדת על 60.5% ממניות כת"ש).

‏עם פרסום דבר העסקה ציינו באי.די.בי שהשלמת העסקה כפופה להתקיימות תנאים מתלים ביניהם אישור הממונה על ההגבלים העסקיים ככל שיידרש, הסכמות צדדים שלישים, לרבות גופים מממנים של החברה, והשגת מימון בנקאי על ידי בלווטניק. זאת כאשר "בכוונת הצדדים לפעול להשלמת העסקה עד 30 ביוני 2012, ובכל מקרה לא יאוחר מיום 30 בספטמבר 2012". הצדדים סיכמו בנוסף כי במקרה שהעסקה תושלם לאחר 30 ביוני 2012 תישא התמורה ריבית.

‏מדובר בעסקה משמעותית מאוד מבחינת קבוצת אי.די.בי וחוסנה הפיננסי, כשהיא מהווה נדבך מרכזי בשמירה על עמידה בצרכי ההחזר של הקבוצה. זאת משום שההסכם קובע כי במועד ההשלמה ישולמו לאי.די.בי 60% מהתמורה (כ-760 מיליון שקל) כשהיתרה תשולם כעבור ששה חודשים.