מה כבר אפשר לאכול לצד בקבוק יין בשווי 168 אלף דולר?

היין היקר ביותר שאי-פעם נמכר ישירות מהיקב, צפוי להימסר לרוכשיו השבוע מהיקב האוסטרלי המכובד פנפולדס ■ מחירו "המיוחד" של היין נובע מנדירותו - היין יוצר מגפני הקברנה סוביניון הישנים ביותר בעולם שנשתלו באוסטרליה

משבר כלכלי עולמי? לא עבור חובבי היין המושבעים. היין היקר ביותר שאי-פעם נמכר ישירות מהיקב, צפוי להימסר לרוכשיו השבוע מהיקב האוסטרלי המכובד פנפולדס, תחת תג מחיר שלא מבייש אף אדם שהיתרה בחשבון העו"ש שלו היא בת 6 ספרות ומעלה.

מחירו המיוחד של היין, שעומד על 168 אלף דולר, נובע מנדירותו - היין יוצר מגפני הקברנה סוביניון הישנים ביותר בעולם שנשתלו מחדש באוסטרליה, לאחר שהועברו מצרפת בשנת 1830. המהדורה המוגבלת של היין הנדיר, היא בציר 2004 של פנפולדס מסדרת בלוק 42 מסוג קברנה סוביניון.

גפנים נדירים אלו, נשתלו מאוחר יותר בכרמי הקלימנה בעמק הברוסה, צפונית לעיר אדלאיד. מומחי יין מעידים כי גפנים אלו מייצרות היום יין שאין כמותו ויש מעט ממנו. לפי היקב האוסטרלי, רק 12 בקבוקים ממהדורת הוינטג' של 2004 יימכרו.

אם לא דיי בכך, בקבוקי היין מקבלים יוקרה נוספת, לאחר שבפנפולדס החליטו לאכסנו בתוך אמפולה מזכוכית שיוצרה בשיטות מיוחדות ובדיוק מושלם, ע"י 3 אומנים אוסטרליים:
ניק מאונט שעיצב וניפח את הזכוכית ביד, פוסטר הנדריק - שהכין את פרטי המתכת יקרי הערך ואמן הריהוט אנדרו ברטלט שהכין את ארון היין המוזמן.

"יין ואומנות קשורים באופן מהותי", אומר מאט ליין נציגם של פנפולדס בארה"ב,"הקונה האידאלי הוא בגדול אספן יין רציני, כמובן, אך גם חסיד של האומנות שרוצה לאסוף פריט ייחודי".

התכונה הנוספת של הקונה האידאלי היא להיות בעל "כיסים עמוקים" אותה ניתן להבין משנים עשר הבקבוקים המיועדים למכירה: 3 לרוסיה, לונדון ודובאי, 3 לחלקה האחר של אסיה,2 לאמריקה הצפונית ו2 לאוסטרליה. בקבוק אחד יתרם לארגון צדקה לשם מכירה פומבית,בעוד האחרון שנותר ישמר בפנפולדס לתצוגה.

"אני יכול לראות מנכ"ל מיליארדר קונה בקבוק יין אגדי של פנפולדס" אומר ליין. "יתכן שלארי אליסון ירצה לשתות אותו בחגיגת הרכישה של 98% מאיי פיינפלס בהוואי".

זהו אינו היין הראשון שנמכר מהגפנים ההיסטוריים, ב-2005 פנפולדס מכרה מלאי של 500 תיבות יין בשווי "צנוע" המוערך בכ- 225 דולר לבקבוק. בזמנו,מבקר מגזין היין הארווי סטיינמן תיאר את סדרת בלוק ה-42 כקברנה הסוביניון הטוב והמדוייק ביותר שאוסטרליה ייצרה ושיבח את טעמיו המדהימים,האלגנטיות ואורכו המדהים.

השאלה היא האם יש ארוחה במחיר יין כזה שתעשה עמו חסד? השף אנין הטעם של מסעדת "פרס" סטיבן רוג'רס בעמק הנאפה בקליפורניה מציע לגשת אליו באופן ישיר.
"עם טעם כל כך ישיר ועוצמתי יש צורך במנה בעלת כוח שווה" טוען רוג'רס,"אני הייתי מצמיד את המנה לסטייק העין שלנו שנקרא 'בריאן פלנרי קאובוי' בגריל המיושן במשך 28 יום ומוגש עם חמאת כמהין וערמת טבעות בצל ברוטב עם מעט חמאה".