המאבק בין אדידס לנייקי מתחמם בחסות יורו 2012

בנייקי חוגגים לראשונה את חציית רף ה-2 מיליארד דולר הכנסות שנתיות ממכירת מוצרי כדורגל; באדידס עושים בינתיים קופה על הכדור הרשמי והחולצות של היורו

ענקית הלבשת הספורט נייקי טוענת כי לראשונה בתולדותיה, חצו ההכנסות שלה ממכירת מוצרי כדורגל את רף ה-2 מיליארד דולר. כך מפרסמת סוכנות הידיעות "בלומברג".

על-פי הודעת החברה, בשנת הכספים שהסתיימה ב-31 במאי נרשמה עלייה של 14% מהכנסות הכדורגל שלה (בתקופה המקבילה אשתקד הכניסה 1.8 מיליארד דולר מכדורגל).

נייקי נמצאת בתחרות צמודה על שוק הכדורגל עם אדידס, החברה הגרמנית, שבתחילת החודש המנכ"ל שלה, רוברט היינר, חזה כי 2012 תסתיים עבורם עם "הרבה מעל ל-2 מיליארד דולר הכנסות ממוצרי כדורגל".

המאבק בין נייקי ואדידס מקבל ביטוי יוצא דופן במהלך משחקי יורו 2012, טורניר אליפות אירופה באוקראינה ופולין שיסתיים ביום ראשון. בעוד נייקי טוענת כי "59% מהשערים שנכבשו עד שלב רבע הגמר היו של שחקנים שלבשו את הנעליים שלנו", באדידס מחזיקים בפורטפוליו רחב יותר של חולצות רשמיות של הנבחרות - כולל זאת של ספרד, שתופיע בגמר ביום ראשון (איטליה עם פומה).

אדידס היא גם יצרנית הכדור הרשמי של יורו 2012 ("טנגו 12"), וטוענת כי מכרה מעל 7 מיליון העתקים שלו. בנוסף, אדידס מכרה מעל מיליון "רפליקות" (חולצות משחק רשמיות) של נבחרת גרמניה - שיא כל הזמנים לטורניר היורו.