פלאטיני מציע: טורניר יורו שנערך בכל רחבי אירופה

נשיא אופ"א לא פוסל אפשרות כי יורו 2020 יתקיים ב-12 או 13 ערים שונות ממספר מדינות ביבשת: "זה פשוט יותר מבחינה כלכלית, וזה משמעותי בימי משבר"

נשיא אופ"א, מישל פלאטיני, מציע לזנוח את הקונספט לפיו מדינה אחת או שתיים מארחות את טורניר היורו, כפי שהיה נהוג עד היום ומתרחש בימים אלו בטורניר באוקראינה ופולין, ולעבור לשיטה חדשה לחלוטין החל מ-2020 (את יורו 2016 תארח צרפת).

פלאטיני מציע רעיון לפיו היורו בעוד שמונה שנים ישוחק בכמות גדולה של ערים באירופה. "זה יכול להיות טורניר שיתקיים ב-12 או 13 ערים שונות. נדון על העניין הזה ברצינות גדולה", אמר הצרפתי.

"זה רעיון שאני מרגיש מאד קרוב אליו", הוסיף. "מבחינה כלכלית, זה יכול להפוך את העניינים להרבה יותר פשוטים. לא נצטרך לבנות אצטדיונים ושדות תעופה חדשים, וזה משמעותי בימים של משבר פיננסי. אני חושב שזה רעיון מצוין".

פלאטיני אישר כי ההחלטה הסופית בעניין תילקח בינואר או פברואר 2013. יש לציין כי בשנה שעברה הביע פלאטיני תמיכה ברעיון דומה במהותו, לפיו מונדיאל 2022, שפיפ"א קבעה שייערך בקטאר, ישוחק בכל רחבי המפרץ הפרסי.

בינתיים, מי שנחשבה למועמדת העיקרית לזכות באירוח יורו 2020 במתכונת הרגילה של הטורניר, ואף הגישה הצעה רשמית לכך, היא טורקיה - רק שבעיות רבות צצות בהצעה הטורקית בעקבות הרצון של המדינה לארח באותה שנה גם את המשחקים האולימפיים.